Klacht: Pakket zogenaamd bezorgd bij de buren, DHL schuift klachten af op anderen

op 16 mei 2018 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op 4 mei een bestelling gedaan bij een Engelse webshop, track trace code gekregen. Op 14 mei zou de bezorging tussen 14u en 18u plaatsvinden. Op 14 mei om 12:17 kijk ik online en staat er dat het pakket bij de buren is bezorgd. Geen briefje in de brievenbus, dus ik weet niet eens bij welke buren. DHL gebeld, zou op nr. 54 bezorgd zijn. Vandaag, 15 mei, de buren op nr. 54 gesproken. Zij hebben nooit een pakket gezien. Weer DHL gebeld en zij melden mij doodleuk dat er nog 1 optie is en dat is de verzender opbellen om een onderzoek te starten naar het pakket.

Gelukkig spreek ik een aardig woordje Engels, maar anders is dit toch knap vervelend. Bovendien heeft DHL Nederland het pakketje verloren en niet de Engelse webshop. Ik vind het ronduit schandalig dat zij zomaar alle klachten van zich af kunnen schuiven, zonder ook maar enige hulp te bieden. Anno 2018 zouden pakketjes toch gewoon normaal bezorgd moeten kunnen worden?!? En als het kwijtraakt, dan heb ik liever de waarheid, dan een leugen over een bezorging bij de buren of een je was niet thuis-bericht.

Bovendien is het maar de vraag wat er na een onderzoek gebeurt, op Radar.nl is het 9 van de 10 keer zo dat ze het alsnog niet kunnen vinden en daarna mag je hopen dat je de boel vergoed krijgt vanuit de webshop.

Als ze bij DHL de schuld op zich nemen, wanneer pakketjes kwijt raken en tenminste moeite doen om het pakket te vinden als het kwijt raakt.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 16 mei 2018 om 14:49 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht. Wat spijtig te horen dat er niet juist is aangegeven waar uw pakket is geleverd. Op het moment dat er een probleem is met uw zending en u het pakket niet heeft ontvangen dient er een onderzoek gestart te worden. De afzender kan als opdrachtgever van DHL ons verzoeken dit onderzoek voor u ingang te zetten. Tevens kan de afzender ons voorzien van unieke informatie over uw zending die het onderzoek bespoedigt.

Miranda
DHL Parcel