Klacht: pakket weer kwijt

op 25 maart 2020 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

DHL is nu weer een pakket kwijt. Ik heb 11 dagen geleden een pakket verstuurd naar de VS. Het afgiftepunt kon niet vertellen waar het pakket was. Ik kreeg een ander nummer in Amerika waar ik verder geholpen kon worden. Hier heeft het pakket dagen op de plank gelegen terwijl een half bedrijf aan het wachten was voor het pakket. Het bestellen van een verzending is buitengewoon onduidelijk. Er blijven twee bedrijven te zijn met min of meer dezelfde naam. De een verstuurd de zaak binnen 2 dagen de andere doet er minimaal 11 dagen over.

Goede vraag. De vorige zending is gewoon kwijtgeraakt. Mijn klant heeft toen gewoon de volle kosten moeten betalen en wij hebben dagen aan de telefoon gezeten. Nu lijkt het weer te gebeuren. Ik zou het zeer fijn vinden als DHL de klant duidelijk informeert over wat er gekocht wordt. Het gaat niet alleen over het vervoer maar ook over een levertijd. Een tegemoet komen in de kosten kan wel maar de schade is vele tientallen keren groter. Ik denk dat ik niet zo stom had moeten zijn om met deze club in zee te gaan. Volgende keer maar weer zelf brengen...

2 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

2 weken geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

2 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 25 maart 2020 om 12:40 geantwoord

Goedemiddag,

U geeft aan ontevreden te zijn over de transittijd van uw zending naar de verenigde staten.

Ik heb uw zending even nagelopen. U heeft uw zending verzonden met DHL Parcel internationaal, zoals aangegeven op de website - en dus zichtbaar was terwijl u uw label aanmaakte duurt dit 8 bezorgdagen. Voor internationaal transport valt daar maandag-vrijdag onder. Tevens is douane tijd hiervan uitgesloten. Dit betekend dat uw zending (als er geen douane tijd benodigd is) op zijn vroegst vandaag (25-3) geleverd zou worden. Ik zie dat uw zending inmiddels door de douane heen is en dus spoedig geleverd zal worden.

Mocht u haast hebben met uw zending adviseer ik u om voortaan te kiezen voor de optie 'snel', dan is de transittijd inderdaad 2 dagen.

Marlijn
Webcare DHL Parcel