Klacht: Pakket vanuit DHL point terugstuurd?

op 24 maart 2020 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik had al vanaf het begin problemen met deze pakket (afkomstig van Miinto). Deze pakket heb ik laten afleveren bij een DHL point
maar deze heb ik niet opgehaald en ik ging er vanuit dat deze dus weer wordt teruggestuurd naar de afzender. Maar nee deze wordt naar mij teruggestuurd…

In jullie mail staat heel duidelijk:
Wij verzoeken u vriendelijk uw zending uiterlijk morgen op te halen. Daarna sturen wij de zending terug naar de afzender.

Echter hebben jullie deze naar mij gestuurd en dat is dus totaal niet logisch. Daarnaast reageert de afzender van het pakket ook niet meer, maar ontvang ik nog wel steeds mailtjes van afterpay.

Ik verzoek jullie daarom om contact op te nemen met de afzender en dat er een label wordt opgestuurd zodat ik deze pakket vooralsnog kan terugsturen.

2 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

2 weken geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

2 weken geleden - Goedendag,Dat is uiteraard vreemd en vervelend tegelijk, ik kan me voorstellen dat u hiervan baalt. Om welke zending gaat dit precies? Ik zie 2 recente zendingen van Zalando gaat het daarom?Met vriendelijke groet,Mike

Reactie van de melder van de klacht Mar123456

2 weken geleden - Goedemiddag, Bedankt voor uw reactie. Nee deze pakket is van Miinto en er staat de afzender New Paris Londres, Lipeenslaan 314, 8300 Knokke Belgium. De Waybill Nr.1130478193: deze stond aangegeven in jullie mail die ik had ontvangen.Vriendelijke groeten

2 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 24 maart 2020 om 12:13 geantwoord

Geachte heermevrouw Makhlouf,

Mijn excuus voor de onduidelijkheid - Als een zending nog niet bezorgd geweest is bij de ontvanger en deze te lang op het service punt blijft liggen gaan wij inderdaad in overleg met de verzender voor instructies wat meestal resulteert in het retourneren van de zending.

Echter, ik zie dat u de zending op 28-02 al heeft mogen ontvangen.Dit betekend dat wij de zending niet kunnen retourneren als u deze met het oude label terugbrengt naar het service punt - Het label is voor levering bij u thuis en deze service is voldaan. Om de zending te retourneren moet er een nieuw label aangemaakt worden door u of door de verzender afhankelijk wie de kosten hoort te dragen. Dit kunt u het beste met uw verzender overleggen, hier kan ik geen uitspraak over doen.

Ik begrijp dat de SMS verwarrend is geweest nogmaals mijn excuses hiervoor.
Ik hoop u zo voldoende geïnformeerd te hebben. Mocht u toch verdere vragen hebben vernemen wij deze graag. U kunt eventueel onder vermelding van uw zendingsnummer 1130478193 contact met onze klantenservice opnemen via het gratis nummer 088 055 2000.

DHL Express Nederland

Heeft op 24 maart 2020 om 16:39 geantwoord

Beste heer, mevrouw,

Dat jullie het pakketje naar mij weer terugsturen is niet mijn fout (jullie geven in jullie eigen mail aan dat deze wordt terug gestuurd naar de afzender en dat is niet gebeurd). Daarom verzoek ik om een nieuwe verzendlabel en een duidelijke brief dat dit buiten mijn schuld is gebeurd want ik ontvang nog steeds Afterpay herinneringen. Het is jullie verantwoordelijkheid dat deze packet afgeleverd zou worden bij de afzender enof dat er mij duidelijk gecommuniceerd wordt en dat was niet het geval.
Daarnaast reageert de afzender helemaal niet op mijn e-mails en zijn zij erg lastig te bereiken. Ik ga er vanuit dat het pakketje teruggestuurd zou worden naar de afzender (zoals ook aangegeven in jullie mail). Echter sturen jullie deze naar mij op? Waarbij ik vanuit ging dat er een fout was gemaakt en dat jullie contact met mij zouden opnemen. Dit is nooit gedaan en vind het daarom erg slordig en bizar dat ik voor de kosten moet opdraaien.

Afijn het komt er op neer dat een gepaste oplossing is dat ik een nieuwe verzendlabel van jullie ontvang enof een brief dat het terugsturen naar mijn adres niet mijn schuld is.

M. Makhlouf

Alle klachten die gemeld zijn door Mar123456