Klacht: Pakket ten onrechte geretourneerd naar verzender.

Bikkel0603 op 07 juli 2018 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Pakket aangeleverd en niet thuis briefje ontvangen dat het de volgende dag tussen 1100 en 1500 opnieuw aangeleverd zou worden.
Heel de dag gewacht maar geen DHL bezorger.
Na 2 dagen toch maar eens gebeld naar DHL en wat blijkt ze hebben het retour gestuurd naar de verzender want de bezorger kon het adres niet vinden.
Er stond namelijk 2 x een postcode op het label..
dus…. ze kunnen het adres wel vinden om een briefje in de bus te stoppen maar om het pakket af te leveren kunnen ze het niet vinden.
Aan de telefoon krijgen ze alleen de instructie om te antwoorden met “dat is onze policy” en kun je verder geen zinnig woord mee wisselen.
Nu moet ik contact met de verzender op gaan nemen om te vragen of ze het opnieuw willen versturen, fijn, pakket komt uit het buitenland en zat er al 7 weken op te wachten.
De DHL bezorger die hier bezorgt is niets als ellende, veel buren klagen erover. Hij verdiend waarschijnlijk bij want draagt geen DHL kleding en rijdt ook niet in een DHL auto. Gooit briefjes in de bus terwijl je wel thuis bent of komt gewoon helemaal niet op de afgesproken dag.
Kortom ben absoluut ontevreden over DHL Parcel

Gewenste Oplossing:

Ik zou tevreden staan wanneer mijn klacht serieus genomen wordt en ik niet alleen te horen krijg “dat is onze policy”
Zou ook tevreden zijn als de bezorgers minimaal een nadenk niveau zouden hebben en hun werk serieus zouden nemen.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 07 juli 2018 om 12:24 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste mevrouw Blaset,

Bedankt voor uw bericht.

Ik zie dat dit pakket inderdaad niet kon worden bezorgd, omdat het was gericht aan het niet-bestaande huisnummer 24 3024. Het klopt dat wij het pakket in zulke gevallen moeten retourneren. Wij mogen niet gokken welk huisnummer het zou moeten zijn, hoe voor de hand liggend dat misschien ook zou zijn. Dit zou namelijk strijdig zijn met de regels die in het postwezen gelden. Deze regels zijn er in uw belang, want deze voorkomen dat uw pakket in verkeerde handen valt of zoekraakt. Dit neemt niet weg dat ik het buitengewoon vervelend voor u vindt dat uw pakket retour is gegaan. Mijn excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Harald
Webcare DHL Parcel

Bikkel0603

Heeft op 07 juli 2018 om 23:22 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Beste Harald,
Ik heb de verzendgegevens er even bij gezocht en heb geconstateerd dat er niet Huisnr 24 3024 staat
Maar het huisadres met Huisnr en daaronder de volledige postcode met daaronder nogmaals de volledige postcode met Plaatsnaam.
Je hoeft dan niet te gokken want ieder weldenkend mens ziet dat er 2 x een postcode wordt vermeld.
Sowieso bleek de bezorger het wel te begrijpen toen hij het niet thuis briefje in de bus gooide.
Ik vind het netjes dat u reageert maar ik vind het nog steeds een onacceptabel antwoord.

Alle klachten die gemeld zijn door