Klacht: Pakket op trap gelegd

op 13 februari 2020 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

De bezorger van DHL heeft op 12-2-2020 een pakket bij mij thuis willen bezorgen. Helaas was er op dat moment niemand thuis. Ik heb een mail ontvangen waarin stond dat mijn pakket bij de buren was bezorgd en bij het adres stond (nummer)STAIRS. Ik woon in een Amsterdamse deelwoning. Zelf woon ik op de begane grond. Er zitten nog 3 woningen boven mij. ik heb uiteindelijk bij mijn bovenburen aangebeld in de hoop dat mijn pakket daar ergens bezorgd was. Mijn buurvrouw vertelde mij dat mijn pakket op de trap – die naar de bovenwoningen leidt – was neergelegd en dat zij het daarom bij haar binnen had gelegd. De DHL bezorger heeft dus opzettelijk mijn pakketje op een trap neergelegd waar alles en iedereen toegang tot heeft. Er zit geen hek, deur of ruimte voor. De trap is letterlijk toegankelijk voor iedereen die voorbij loopt. IK vind dit onacceptabel.

Wanneer DHL zijn excuses heeft aangeboden en belooft dat hij geen pakketten meer op straat of in trappenhuizen zal neerleggen.

2 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 13 februari 2020 om 10:55 geantwoord

Goedemorgen,

Bedankt voor uw bericht.

U geeft aan dat de bezorger het pakket bij uw deelwoning op de trap heeft achtergelaten. Hier was het voor iedereen toegankelijk. U vindt dit uiteraard onacceptabel. Mijn excuses voor het ongemak.

Het is onze bezorgers zeker niet toegestaan om zendingen op een dergelijke wijze achter te laten. Zojuist heb ik dan ook een uitgebreid bericht verzonden naar de depotmanager om deze hiervan op de hoogte te brengen. Die zal dit met deze chauffeur verder oppakken. Je mag er vanuit gaan dat dit niet nogmaals zal gebeuren.

Heeft u verdere vragen? Dan vernemen wij dat graag.

Hartelijke groet,

Jip