Mijn Klacht:
Op 28 October heb ik via marktplaats een Apogee duet 3 audio interface twv 415 euro gekocht (zie bijlage 1). De verkoper William uit schoonhoven
Na het tikkie-verzoek heb ik gevraagd om een marktplaats betaalverzoek, vanwege de betaalbescherming (bijlage2). De heer overtuigde met zijn 14,5 jaar mp aanwezigheid en sterren, om tikkie te doen.
Ik moest de man vanaf het begin veel berichtjes sturen om dingen in werking te zetten na de koop. De originele factuur beloofde hij te mailen, maar nooit gekregen. Na een paar keer vragen, veranderde hij zijn verhaal dat hij geen pdf had en de originele factuur in de doos zat.
De factuur was van baxshop. Ik kan me geen papieren factuur van hun meer herinneren de laatste jaar (bestel daar zelf ook)
Na verzending kreeg ik een verzendlink code en een print screen
Helaas duurde het te lang voordat er in het pakket verandering op trad en heb ik daar de op gewezen. Niet het idee dat hij daarvoor op onderzoek ging en na 5 dagen heb ik hem met klem verzocht contact op te nemen ivm het pakket.
Hij zei verschillende dingen en vooral dat dat betekende dat ie er bijna aankwam dan. Voor ,mij gevoel niet dus
Daar gingen steeds weer een dag of wat overheen, blijkbaar had mijn pakket geen prioriteit bij hem.
Na meerder keren te hebben verzocht, kreeg ik uiteindelijk een bericht van hem, dat het pakket zoek was. Ik moest hem ook in het proces van opstarten van onderzoek meerdere keren moeten berichten.
het pakket is kwijt zegt DHl en de verzender wil het geld niet retourneren., terwijl ik het pakket nooit heb gekregen en het nog maar de vraag is of het pakket wel echt het gekochte item bevatte en überhaupt is meegenomen door de Chauffeur van DHL. Het onderzoek duurde in totaal 10 dagen, waarbij geen transparantie of helder gevold pad is gecommuniceerd. Überhaupt dat je als koper aan de zijlijn staat, terwijl jij je geld kwijt bent.
Ze hadden gelijk de op zaterdag 29 october werkzame chauffeur moeten checken. Een pakket kan niet zo maar verdwijnen
De verkoper is particulier, maar heeft op moment 23 advertenties van luxe goederen, wat hem meer een commerciele verkoper doet lijkt te zijn
Daarnaast is dhl nalatig. Het onderzoek van DHL duurde zo lang en is zo summier, dat ik het gevoel heb dat der geen serieus onderzoek heeft plaatsgevonden.
ik draai nu volledig op voor de kosten en dhl hanteerd een kilo vergoeding… wtf een kilovergoeding, alsof ik een zak aardappelen of rijst heb gekocht. het gaat hier om een luxe artikel, hoe lichter hoed duurder is daar eerder de regel
Gewenste Oplossing:
geld terug van ontvanger. ook redeneert dhl bij vergoeding voor de verkoper, terwijl de ontvanger de kosten draagt bij verkoop tusse n 2 particulieren
ook een kilo vergoeding hanteren voor luxe goederen ? het is toch geen r/ijst 11,62 euro terug voor de verkoper boven op de de 415 die hij al incasseerde
