Klacht: pakket niet ontvangen. geen plek voor klacht

andreas1234 op 18 november 2022 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op 28 October heb ik via marktplaats een Apogee duet 3 audio interface twv 415 euro gekocht (zie bijlage 1). De verkoper William uit schoonhoven

Na het tikkie-verzoek heb ik gevraagd om een marktplaats betaalverzoek, vanwege de betaalbescherming (bijlage2). De heer overtuigde met zijn 14,5 jaar mp aanwezigheid en sterren, om tikkie te doen.

Ik moest de man vanaf het begin veel berichtjes sturen om dingen in werking te zetten na de koop. De originele factuur beloofde hij te mailen, maar nooit gekregen. Na een paar keer vragen, veranderde hij zijn verhaal dat hij geen pdf had en de originele factuur in de doos zat.

De factuur was van baxshop. Ik kan me geen papieren factuur van hun meer herinneren de laatste jaar (bestel daar zelf ook)

Na verzending kreeg ik een verzendlink code en een print screen

Helaas duurde het te lang voordat er in het pakket verandering op trad en heb ik daar de op gewezen. Niet het idee dat hij daarvoor op onderzoek ging en na 5 dagen heb ik hem met klem verzocht contact op te nemen ivm het pakket.

Hij zei verschillende dingen en vooral dat dat betekende dat ie er bijna aankwam dan. Voor ,mij gevoel niet dus

Daar gingen steeds weer een dag of wat overheen, blijkbaar had mijn pakket geen prioriteit bij hem.

Na meerder keren te hebben verzocht, kreeg ik uiteindelijk een bericht van hem, dat het pakket zoek was. Ik moest hem ook in het proces van opstarten van onderzoek meerdere keren moeten berichten.

het pakket is kwijt zegt DHl en de verzender wil het geld niet retourneren., terwijl ik het pakket nooit heb gekregen en het nog maar de vraag is of het pakket wel echt het gekochte item bevatte en überhaupt is meegenomen door de Chauffeur van DHL. Het onderzoek duurde in totaal 10 dagen, waarbij geen transparantie of helder gevold pad is gecommuniceerd. Überhaupt dat je als koper aan de zijlijn staat, terwijl jij je geld kwijt bent.

Ze hadden gelijk de op zaterdag 29 october werkzame chauffeur moeten checken. Een pakket kan niet zo maar verdwijnen

De verkoper is particulier, maar heeft op moment 23 advertenties van luxe goederen, wat hem meer een commerciele verkoper doet lijkt te zijn
Daarnaast is dhl nalatig. Het onderzoek van DHL duurde zo lang en is zo summier, dat ik het gevoel heb dat der geen serieus onderzoek heeft plaatsgevonden.

ik draai nu volledig op voor de kosten en dhl hanteerd een kilo vergoeding… wtf een kilovergoeding, alsof ik een zak aardappelen of rijst heb gekocht. het gaat hier om een luxe artikel, hoe lichter hoed duurder is daar eerder de regel

Gewenste Oplossing:

geld terug van ontvanger. ook redeneert dhl bij vergoeding voor de verkoper, terwijl de ontvanger de kosten draagt bij verkoop tusse n 2 particulieren

ook een kilo vergoeding hanteren voor luxe goederen ? het is toch geen r/ijst 11,62 euro terug voor de verkoper boven op de de 415 die hij al incasseerde

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

10 maanden geleden - Goedemorgen, Bedankt voor uw bericht. Hartelijk dank voor het melden van uw klacht. Wat ontzettend vervelend om te lezen dat u het pakket niet heeft ontvangen. We kijken graag met u mee. Heeft u voor ons het zendingsnummer? Dit nummer begint vaak met JVGL, 3S, JUN, JJD of CY. Met vriendelijke groet, Jim DHL Parcel E-care

Reactie van de melder van de klacht andreas1234

10 maanden geleden - track n trace: 3SDFC0022682788 (28 october jl) DHL Case nummer: 16650541 problematisch is : 1. De ontvanger (uiteindelijk diegene die het pakket betaald en ontvangt) geen actie kan ondernemen 2. Ingesteld onderzoek, duurt erg, wordt niet direct wordt teruggekoppeld aan wederom de ontvanger en is niet specifiek qua conclusie 3. De vergoeding alleen voor de verzender is, terwijl die juist wel het geld ontvangen heeft, en de koper niet 4. Een kilo vergoeding ? is het 1912 ? Luxe goederen zijn licht van gewicht en dienen een andere waarde bepaling te hebben, die wel representatief is voor het type artikel dat kwijt gemaakt is door DHL De koper is hier dus wederom de verliezer en in mijn geval 515 euro kwijt, terwijl ik niet bij marktplaats koop om dat ik zo rijk ben, als u begrijpt wat ik bedoel

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 18 november 2022 om 15:52 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemiddag mijnheer Van De Kuit,

Hartelijk bedankt voor uw uitvoerige reactie.

Na controle van het casenummer en zendingsnummer is gebleken dat na uitvoerig onderzoek, dit pakket niet is gevonden om te leveren op uw adres.
Aangezien de afzender de opdrachtgever is van DHL, krijgt deze de terugkoppeling van het onderzoek en is in staat om het pakket te claimen bij DHL. De vergoeding is in dit geval gebaseerd op de overeengekomen vervoersvoorwaarden.
Is een pakketinhoud zeer waardevol, is het aan te raden om het pakket verzekerd te verzenden via DHL Express. De afzender heeft hier niet voor gekozen en blijft wettelijk verantwoordelijk voor de levering van het produkt aan de consument.

Hopelijk heb ik uw vraag hiermee beantwoord.

Met vriendelijke groet,

Laura
DHL Parcel E-Care

andreas1234

Heeft op 18 november 2022 om 16:07 geantwoord

het is geen oplossing. het is het voor de 4e keer hetzelfde algemeneverhaaltje. Maar geen details over de vermissing: is de chauffeur die het heeft afgehaald benadert over het pakket ? is het pakket ergens wel afgevinkt. is er uitvoerig gezocht naar label loze pakketten of plekken binnen DHL waar het terecht kan zijn gekomen ?

De vergoeding ten slotte wordt alleen verwezen naar de vervoers voorwaarden, wat voor mij als ontvanger, totaal zinloos is en mijn pakket nog het geld terggeeft

Ook is er een advies ipv een oplossing. Mooi advies, maar het pakket is door DHl kwijt geraakt en niet alsnog via dhl express te verzenden

Verder heb ik :
1. nog steeds geen zicht op mijn pakket
2. zicht op geld terug
3. geen manier om de verzender te dwingen het geld terug te storten, ondanks dat hij verantwoordelijk is

Alle klachten die gemeld zijn door andreas1234