Klacht: Pakket niet geleverd

Peter0123 op 30 november 2023 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

DHL bezorger geeft aan dat het adres onjuist is, terwijl deze klopt. Hierdoor gaan de pakketjes retour naar de verzender (in China..). Dit is nu twee keer gebeurd de afgelopen week. DHL heeft vroeger vaak zat op dit adres geleverd en alle andere pakketbezorgdiensten kunnen ons adres ook gewoon vinden.

Als je als bezorger geen tijd hebt voor je levering ga dan niet liegen door aan te geven dat het adres onjuist is. Lever het dan gewoon af bij een DHL punt..

Gewenste Oplossing:

De pakketen normaal leveren of richting een DHL punt sturen. En niet onzinnig terugsturen.

Bouw ook alsjeblieft een correctie in het eigen systeem aan. Als je al eerder op een adres hebt geleverd zou deze niet zomaar als onjuist aangemerkt moeten kunnen worden. Daarnaast kan je prima in de BAG controleren of een adres klopt.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 30 november 2023 om 11:07 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Peter Verloop.

Allereerst mijn excuus dat uw pakket retour is gestuurd naar de verzender.

Ik heb uw zending na gekeken en zie dat uw pakket een adres onbekend melding gehad heeft. Dit betekent niet altijd echt dat het adres onbekend is maar kan ook betekenen dat het label beschadigd was en dat de bezorger hierdoor het pakket niet kon bezorgen. Helaas zijn wij dan verplicht het pakket retour te sturen naar de afzender. Ik kan het pakket niet meer voor u tegenhouden. U kunt het beste contact opnemen met de verzender van je pakket voor het maken van een nieuwe bezorgafspraak. Mijn excuses voor het ongemak.

Hopend u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,
Mitchel

Peter0123

Heeft op 30 november 2023 om 11:13 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Niet erg milieuvriendelijk om het pakket terug te sturen naar China, duurt ook nog eens lang om opnieuw te leveren... Als het pakket blijkbaar wel gescand kan worden kan het label ook gewoon opnieuw geprint worden. Wat een onzin.

Alle klachten die gemeld zijn door Peter0123