Klacht: Pakket niet bezorgd, wel thuis!

Geraldine50 op 07 januari 2015 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
DHL has resolved this complaint
Klacht opgelost op 15 januari 2015
Reactie van het bedrijf:

Beste Geraldine, Excuses voor de late opvolging van uw bericht. Wat vervelend om te horen dat u voor niets moest wachten. Ik zal alsnog een klacht melden over de bezorging. Ik zie dat het pakket gelukkig wel op 3 januari...

Bedrijf DHL
Status Opgelost
Datum 7 januari 2015

Op 31 december 2014 wachtte de klager op een pakket van Kijkshop, maar dit werd niet bezorgd omdat de chauffeur in tijdnood was. Op 2 januari 2015 bleek uit de track and trace dat de bezorger eerder die dag had aangegeven dat de ontvanger niet thuis was, terwijl de klager de hele dag aanwezig was. Eerder had de klager ook al problemen ervaren met DHL, waarbij bezorgers geen bewijs achterlieten van hun bezoek.

Mijn Klacht:

31 december 2014 wachten op pakket van Kijkshop, helaas niet bezorgd want de chauffeur kwam in tijdnood. Nieuwe bezorgdatum vandaag 2 januari 2015 tussen 14.00 en 18.00 uur. Track and trace gecontroleerd en zag tot mijn verbazing dat de bezorgen al was geweest. Vermelding “ontvanger was niet thuis”, ik zat de hele dag in huis om het pakket in ontvangst te nemen. Had een tweede vrije dag hiervoor genomen. Ik heb in het verleden vaker problemen met DHL gehad. De bezorgers geven aan dat ze zijn geweest maar laten geen bewijs achter zoals een kaart/brief in de brievenbus. Dus….volgens mij is de bezorger helemaal niet geweest.

Gewenste Oplossing:

Door een schadevergoeding te ontvangen voor de twee dag dat ik vrij heb genomen om het pakket in ontvangst te nemen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 15 januari 2015 om 11:24 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Geraldine,

Excuses voor de late opvolging van uw bericht.

Wat vervelend om te horen dat u voor niets moest wachten. Ik zal alsnog een klacht melden over de bezorging. Ik zie dat het pakket gelukkig wel op 3 januari bij u is afgeleverd. Ik ga ervan uit dat de klacht hiermee voor u is opgelost?

Met vriendelijke groet,
David

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM