Klacht: Pakket niet bezorgd bij buren en DHL geeft niet aan bij welke buren het pakket is bezorgde

Gert2 op 27 juni 2023 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op 22 juni 2023 zou een pakket bij mij worden bezorgd, echter ik werd opgeroepen voor werk. Bij thuiskomst lag er een briefje van DHL in de brievenbus en toen ik de QR code scande werd vermeld bezorgd bij de buren’ maar er werd niet vermeld bij welke buren. Helpdesk van DHL verwijst mij naar verzender want die moeten aan DHL opdracht geven een onderzoek te starten waar het pakket is gebleven. Verzender verwijst mij terug naar DHL want DHL had gemeld dat het pakket zou zijn bezorgd. Echter helpdesk DSL wil toch niet onderzoeken waar het pakket is gebleven. Ondertussen is mijn zending nog steeds zoek. Ik heb navraag gedaan bij alle buren maar niemand heeft het pakket gekregen. Wat kan ik nu nog doen?

Ik wil weten bij welke buren het pakket is bezorgd. En ik wil mijn pakket.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

9 maanden geleden - Goedendag, Bedankt voor uw bericht. Wat vervelend dat uw zending op bezorgd is gemeld en dat er aangegeven wordt dat uw zending bij de buren geleverd is. Hier kan inderdaad een onderzoek voor gestart worden via uw verzender mocht u uw zending niet hebben ontvangen. Hopelijk kan de verzender dit onderzoek snel voor u starten bij ons. De reden hiervan is dat de afzender onze directe betalende klant is en deze in de meeste gevallen speciale contactpersonen hebben bij DHL Parcel die een vervolgonderzoek kunnen uitvoeren. Daarnaast kunnen zij, omdat ze de betalende klant zijn, een eventueel claimproces instellen bij DHL Parcel en dit tegemoetkomen naar hun klanten, u in dit geval. Excuses voor het ongemak.  Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Timon DHL Parcel E-care

Reactie van de melder van de klacht Gert2

9 maanden geleden - Jullie DHL hebben aan verzender bericht gestuurd dat pakket zou zijn bezorgd, daarom start verzender GEEN onderzoek! Dat heb ik al duidelijk uitgelegd! Ik wil dat jullie mij een email sturen en mij vertellen aan welke buur (adres en huisnummer) het pakket is afgegeven en dan kan ik daar verhaal halen! Is dit nou echt zo moeilijk voor DHL om te begrijpen?? Of verschuilen jullie je achter verzender? Lekker makkelijk he DHL?

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 27 juni 2023 om 09:28 geantwoord

Goedendag,

Bedankt voor uw reactie.

Zoals hiervoor aangegeven is uw verzender de opdrachtgever van de zending en heeft ons ingehuurd voor de levering. Hierdoor kan de verzender als enige een onderzoek bij ons opstarten, of verdere stappen ondernemen. Als ik dit met u opstart, zal dit afgewezen worden.

Ik kan hiernaast niets anders voor u doen of adviseren. Ons excuses voor het ervaren ongemak.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Mitchel
DHL Parcel E-Care