Klacht: Pakket naar afhaaldepot op 70 km afstand gebracht om af te halen

op 11 juli 2019 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

De dhl bezorger is 2 keer aan de deur geweest om het pakket te bezorgen. Bij de 2e optie zelf bericht achtergelaten dat bij geen gehoor het bij 1 van de medebewoners achtergelaten kan worden. Bericht terug in de bus gekregen dat de bezorger bij niemand gehoor kreeg. Kan gebeuren natuurlijk. Maar nu is het pakket naar een afhaaldepot gebracht 70km bij mij vandaan. Vandaag gebeld maar van het kastje naar de muur gestuurd. De klantenservice verwijst me steeds door naar een andere klantenservice.

Gewenste Oplossing:

Zou tevreden zijn als het pakket naar een afhaal locatie wordt verzonden die in de buurt zit.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 dagen geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 11 juli 2019 om 11:38 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemorgen,

Bedankt voor uw bericht.

De verzender van uw pakket heeft ervoor gekozen gebruik te maken van onze zakelijke bezorgdienst. Bij deze bezorgservice doen wij 2 bezorgpogingen. Is de geadresseerde beide keren niet aanwezig, dan kan het pakket worden afgehaald bij de zakelijke terminal die de uitlevering verzorgde. In uw geval is dat onze terminal in Eindhoven.

De gewone servicepunten (de spreekwoordelijke 'sigarenboer om de hoek') horen bij ons netwerk voor consumentenpakjes en zijn niet beschikbaar voor zendingen waarvoor onze zakelijke bezorgservice is gekozen. Het is voor uw zending dan ook niet mogelijk deze op een servicepunt bij u in de buurt te leveren.

Nadat wij u twee keer niet thuis hadden getroffen, hebben wij de verzender van uw pakket een bericht gestuurd met het verzoek ons nieuwe bezorginstructies door te geven. De verzender had ons bijvoorbeeld opdracht kunnen geven het pakket nogmaals op uw adres aan te bieden. Helaas heeft de verzender echter nooit op ons verzoek gereageerd.

Om een regeling te treffen voor deze zending, moet ik u verwijzen naar het bedrijf waarvan u klant bent, de verzender. Mocht de verzender ons opdracht willen geven het pakket nogmaals bij u aan te bieden, dan kan zij daarover contact met ons opnemen.

Mocht het pakket op onze terminal blijven liggen en niet worden afgehaald, dan zal het uiteindelijk retour naar de afzender gaan.

Met vriendelijke groet,

Harald
Webcare DHL Parcel

Reactie van de melder van de klacht Willem 82

4 dagen geleden - Bedankt voor de snelle reactie. Begrijp dat het doordat het een zakelijke bezorging is er andere regels gelden. Heb contact gezocht met de desbetreffende webshop, helaas geen respons tot nu. Weet dat dhl tienduizenden (als het er niet meer zijn) pakketten per dag verstuurd. Snap ook dat er een lijn getrokken moet worden betreffende het soort verzending, maar nederland is niet zo'n groot land en om zakelijke regels een pakket terug te sturen naar Amerika in plaats van een plaatsje in Nederland brengt mij een paar vraagtekens. Nogmaals, dit zal het protocol zijn voor dit soort zendingen maar ergens is dit bureaucratie ten top. Hoop nog wel het te kunnen oplossen met desbetreffende webshop. Mvg Willem

Alle klachten die gemeld zijn door Willem 82