Klacht: Pakket kwijt – onderzoek wordt niet opgepakt – klacht wordt niet serieus genomen

Kim van der Heul op 25 mei 2023 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

– op 29 april een pakket verstuurd (een retour waarvan ik geld terug moet krijgen)
– op 16 mei gekeken waarom geld nog niet terug gestort was, pakket blijkt niet aangekomen te zijn
– op 16 mei gechat met de klantenservice van DHL – 6tal medewerkers gehad in de chat die telkens weer ‘verdwenen’ en bij de volgende begon het verhaal weer opnieuw: resultaat: niets verwerkt in hun systeem
– op 17 mei dan maar telefonisch gebeld, pakket blijkt zoek te zijn en er wordt een onderzoek gestart, ik zou hier binnen 3-5 werkdagen iets van horen
– aangegeven dat retourtermijn ook binnen deze week afloopt, en ik anders mijn geld mogelijk niet meer terug zal krijgen, dus het dringend is vanuit mijn kant
– week erna: Niets gehoord (inmiddels is retour termijn verlopen)
– 25-5 opnieuw gebeld: medewerker weet ook niet of en zo ja wat er al gebeurd is, zet het nog eens als ‘zoek’ in het systeem – ik vraag of ik een formele klacht over de procedure kan indienen omdat ik mij niet serieus genomen voel: medewerker geeft aan dat DHL geen klachtenprocedure kent, maar hij kan wel in zijn bericht erbij typen dat ik een klacht heb
(Beste DHL lijkt mij altijd als je pakket zoek is dat je al een klacht hebt over de dienstverlening; maar ook de afhandeling van het probleem is beneden alle peil)

Mijn klacht betreft dus: 1) geleden financiele schade als producten niet retour gaan of niet meer retour genomen worden (door), 2) verzendtijd van een maand binnen nederland, (3) zeer slechte afhandeling vanuit klantenservice

Gewenste Oplossing:

financiele vergoeding voor de inhoud van het pakket (deze inhoud en waarde is zowel bij de chatbot en eerste gesprek met klantenservice bekend gemaakt)

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 dagen geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 25 mei 2023 om 16:41 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemiddag mevrouw van der Heul,

Allereerst mijn excuses dat u zo veel tijd kwijt bent geweest aan het traceren van dit pakket en de communicatie hierover met ons.
Ik heb de zending en uw contact met ons even bekeken en constateer het volgende: mijn collega heeft u op 16 mei gevraagd om de specifieke waarde van de inhoud van het pakket, nadat u eerst een schatting gaf. Omdat toen de verbinding werd verbroken en de informatie dus niet volledig was, heeft zij het onderzoek niet kunnen opstarten.
Ik zie inderdaad dat de tweede case die u heeft laten opstarten, te veel vertraging heeft opgelopen door een fout van onze kant, waarvoor mijn excuses. Inmiddels heeft mijn collega met wie u telefonisch contact hebt gehad, dit voor je opgepakt en staat een navraag uit bij het depot. U kunt dus uiterlijk binnen 3 werkdagen alsnog reactie vanuit ons verwachten. Mocht het pakket onverhoopt niet meer te traceren zijn, zal mijn collega u uiteraard ook informeren over het proces wat betreft het indienen van een schadeclaim. Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Lize
DHL Parcel E-care

Alle klachten die gemeld zijn door Kim van der Heul