Klacht: Pakket kwijt maar netjes oplossen doen ze niet!

op 06 mei 2018 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op 07-04-2018 een (Markktplaats verkoop) pakket ingeleverd bij een DHL Parcel afgiftepunt.
Enkele dagen later nog geen afhaalbericht ontvangen dus contact met de klantenservice opgenomen, het pakketje was bij het afgiftepunt gescand en is daarna van de radar verdwenen werd mij verteld.
Een hoop gegevens door moeten geven (model pakketje, gewicht, inhoud, kleur, naam, adres, telefoon, e-mail enz..) Er is een onderzoek gestart maar na een week kwam er helaas het slechte nieuws dat het niet gevonden is..

Ik moest 5 werkdagen wachten en dan een claim indienen.. zo gezegd zo gedaan. Ook hier een hele lijst met vragen, oa mijn banktransactie om te zien wat het pakket gekost heeft..

Na enkele dagen kreeg ik hier de reactie op dat de claim is goedgekeurd. DHL betaald de verzendkosten en het gewicht van het pakket uit. 2 kg.. 2kg x €3,40 €6,80, dit terwijl het verzonden item €15,- heeft gekost.

Het is geen schokkend verlies maar ik schrik heel erg van het gemak waar DHL een pakket zoek laat raken, alle bank(!) gegevens opvraagt om zo toch maar een kg prijs uit te hoeven betalen.

DHL wie heeft dit pakketje gestolen? of weggegooid?
Gaan jullie werkelijk zo makkelijk met andermans spullen om?

Ik wil graag het aankoopbedrag terug plus de verzendkosten, totaal €20,- (bankafschrift hebben jullie van mij!)

Ik wil graag een uitleg HOE een pakket kwijt kan raken als één bezorger dit pakket bij het afhaalpunt weghaalt..

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 08 mei 2018 om 13:47 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht. U geeft aan ontevreden te zijn over de afhandeling van uw claim. Ik wil u adviseren om hier contact over op te nemen met de afdeling claims, zij kunnen u aanvullende informatie geven mocht u nog vragen hebben. Voor een volgende keer wil ik u adviseren om uw zending tegen een kleine vergoeding extra te verzekeren. In dat geval heeft de afdeling claims andere mogelijkheden.

Janneke
DHL Parcel Webcare

Heeft op 08 mei 2018 om 16:42 geantwoord

Janneke, de optie extra verzekeren is niet nodig voor een product met een waarde van nog geen 20,-
Jammer dat ook u niet thuis geeft, maar het internet staat er vol mee.

Alle klachten die gemeld zijn door Ed.