Klacht: Pakket kwijt geraakt door Selektvracht

JMB14 op 17 april 2013 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
DHL has resolved this complaint
Klacht opgelost op 25 april 2013
Reactie van het bedrijf:

Wij hebben naast aangeboden excuses, de ontvanger geïnformeerd over hoe wij de klacht verder intern gaan oppakken om herhaling te voorkomen. Selektvracht B.V. Webcare Team

Bedrijf DHL
Status Opgelost
Datum 17 april 2013

Een klant heeft een klacht ingediend over een verloren pakket dat via Selektvracht werd bezorgd. Na een week wachten zonder ontvangst van het pakket, bleek het door een sorteerfout niet aangekomen te zijn op het depot, en de webwinkel was niet geïnformeerd over de situatie. De klant vond het onacceptabel dat hij zelf achter de informatie moest komen door te bellen.

Mijn Klacht:

Een week geleden een bestelling geplaatst op een bekende webwinkel. Na een week nog steeds niets ontvangen en op de website van Selektvracht stond steeds: “Mogelijk wordt het pakje vandaag niet bezorgd. Het pakje wordt dan op de eerstvolgende bezorgdag opnieuw aangeboden. Onze excuses”.

Uiteindelijk stond er na een week: “Pakje niet aangekomen op depot, mogelijk door sorteerfout”. Het bleek dat Selekvracht een container is kwijt geraakt en dat tot heden niet bekend is waar deze is.
De webwinkel was ten eerste niet op de hoogte gesteld dat het pakket kwijt was geraakt. Hierdoor konden zij mij vervolgens ook niet informeren. Ook niet netjes van Selektvracht dat ik hier zelf achter moest komen door overal heen te moeten bellen. Als ik dit op tijd had geweten had ik ergens anders iets kunnen bestellen, of naar de winkel toe kunnen gaan. Het ging namelijk om een koffer die ik morgen nodig heb voor mijn nieuwe baan i.v.m. een reis naar het buitenland. Erg jammer dat hierdoor zowel ik gedupeerd ben en de webwinkel een slechte naam krijgt!

Ik moet hierbij zeggen dat dit niet de eerste keer is dat ik problemen heb door Selekvracht.

Gewenste Oplossing:

De oplossing die ik voor ogen had, namelijk alsnog naar de vestiging van de webwinkel om een nieuwe koffer op te halen, was niet mogelijk. Ik zou dan nogmaals moeten betalen, het pakket wat uiteindelijk aan komt weigeren en zodoende mijn geld terug krijgen. Dubbele kosten op dit moment dus voor mij.

Bericht van Robin van Klacht.nl

13 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

13 jaren geleden - Ik heb DHL een herinnering gestuurd dat deze klacht nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

13 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

13 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 25 april 2013 om 11:29 geantwoord

Geboden Oplossing:

Wij hebben naast aangeboden excuses, de ontvanger geïnformeerd over hoe wij de klacht verder intern gaan oppakken om herhaling te voorkomen.

Selektvracht B.V. Webcare Team

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM