Klacht: pakket kwijt DHL

op 30 maart 2020 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op 17 februari op marktplaats pakket gekocht, luchtbevochtiger.
Op 17 februari geld overgemaakt aan verkoper.
21 februari pakket door verkoper afgegeven bij DHL shop.
21 februari code DHL ontvangen 3SDFC4869548043.
26 februari pakket aangekomen en gescand op sorteercentrum.
Vanaf toen niets meer vernomen.
Als koper DHL gebeld maar DHL kan voor koper niets doen, moet verkoper regelen.
3 maart verkoper contact gehad met DHL. Zij starten onderzoek.
14 maart heeft verkoper antwoord gekregen van DHL. Pakket is niet meer te vinden.
Sindsdien niets meer vernomen. Ook niet van verkoper.
Ik heb totaal € 45,50 betaald aan verkoper. Hier heb ik dus niets voor gekregen.

Ik ben tevreden als DHL mij het geld terugbetaald. Zowel voor verzending als voor de goederen.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 30 maart 2020 om 11:54 geantwoord

Goedemorgen,

Bedankt voor uw bericht.

Ik vind het erg vervelend om te vernemen dat een aan u gerichte zending vermist is geraakt. Mijn excuses voor het ongemak.

Helaas kan ik niet ingaan op uw verzoek u de kosten te vergoeden. U heeft niet met ons, maar met de verzender een overeenkomst gesloten. De verzender zou u dus tegemoet moeten komen. De verzender heeft op haar beurt een overeenkomst met ons en heeft inmiddels een vergoeding van ons ontvangen gebaseerd op de voorwaarden die op de overeenkomst van toepassing waren.

Heeft u toch nog vragen aan ons? Neemt u dan gerust contact op met onze klantenservice. De contactgegevens vindt u op dhlparcel.nl onder het kopje Support.

Harald
Webcare DHL Parcel

Heeft op 30 maart 2020 om 12:04 geantwoord

Zeer slechte voorwaarden voor particulieren. € 3.50 per kilo. Gaat nergens over. Doe geen zaken meer met dit ballenbedrijf.groet

Alle klachten die gemeld zijn door bouwpiet