Mijn Klacht:
Ruim een maand geleden zou ik een pakket ontvangen van DHL. Helaas bleek dat pakket te zijn zoekgeraakt. Contact opgenomen met DHL. Onvriendelijke medewerkster vertelde dat alleen de afzender een onderzoek kan laten instellen. Dat heeft verzender vervolgens gedaan. Drie weken gewacht, niks gehoord. Verzender heeft vorige week opnieuw gebeld. Er bleek geen onderzoek te zijn gestart. Verzender kreeg te horen dat het onderzoek nu wel gestart zou worden. Vandaag heb ik opnieuw gebeld en ben ronduit schofterig te woord gestaan. Omdat het pakket via Marktplaats verzonden is, stelt DHL alleen een onderzoek in wanneer Marktplaats dat bij hen meldt. Daar hebben ze tot nu toe niets over gezegd. Hadden ze wel wat eerder mogen vertellen. Op mijn vraag, waar wij dan bij Marktplaats moeten vragen om een onderzoek in te stellen kreeg ik geen antwoord ‘want dat kunt u als ontvanger toch niet doen’.
Ik heb in het verleden heel veel gebruik gemaakt van DHL als pakketdienst maar ik ben nu echt helemaal klaar met ze. Vooral de ronduit onbeschofte manier waarop de ‘klantenservice’ met hun klanten omspringt vind ik echt beneden alle peil. Wij worden als klanten van het kastje naar de muur gestuurd. Zij hebben het pakket onderweg kwijtgeraakt, dus is het ook aan DHL om dat op te lossen. En dat doe je niet door je klanten dure 0900 nummers te laten bellen, ze vervolgens af te snauwen en met een kluitje in het riet te sturen. Bah!
Gewenste Oplossing:
Ik wil
1. Excuses van DHL over de schofterige manier waarop hun telefonistes hun klanten te woord staan
2. Zo spoedig mijn pakket ontvangen
3. Indien het pakket niet weer opduikt, een passende schadevergoeding en excuses
4. Vergoeding van de door mij en door de verzender gemaakte belkosten voor het telefoonnummer van de klantenservice.