Klacht: Pakket kwijt, DHL onderneemt geen actie, schofterige klantenservice

T op 11 januari 2023 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ruim een maand geleden zou ik een pakket ontvangen van DHL. Helaas bleek dat pakket te zijn zoekgeraakt. Contact opgenomen met DHL. Onvriendelijke medewerkster vertelde dat alleen de afzender een onderzoek kan laten instellen. Dat heeft verzender vervolgens gedaan. Drie weken gewacht, niks gehoord. Verzender heeft vorige week opnieuw gebeld. Er bleek geen onderzoek te zijn gestart. Verzender kreeg te horen dat het onderzoek nu wel gestart zou worden. Vandaag heb ik opnieuw gebeld en ben ronduit schofterig te woord gestaan. Omdat het pakket via Marktplaats verzonden is, stelt DHL alleen een onderzoek in wanneer Marktplaats dat bij hen meldt. Daar hebben ze tot nu toe niets over gezegd. Hadden ze wel wat eerder mogen vertellen. Op mijn vraag, waar wij dan bij Marktplaats moeten vragen om een onderzoek in te stellen kreeg ik geen antwoord ‘want dat kunt u als ontvanger toch niet doen’.
Ik heb in het verleden heel veel gebruik gemaakt van DHL als pakketdienst maar ik ben nu echt helemaal klaar met ze. Vooral de ronduit onbeschofte manier waarop de ‘klantenservice’ met hun klanten omspringt vind ik echt beneden alle peil. Wij worden als klanten van het kastje naar de muur gestuurd. Zij hebben het pakket onderweg kwijtgeraakt, dus is het ook aan DHL om dat op te lossen. En dat doe je niet door je klanten dure 0900 nummers te laten bellen, ze vervolgens af te snauwen en met een kluitje in het riet te sturen. Bah!

Gewenste Oplossing:

Ik wil
1. Excuses van DHL over de schofterige manier waarop hun telefonistes hun klanten te woord staan
2. Zo spoedig mijn pakket ontvangen
3. Indien het pakket niet weer opduikt, een passende schadevergoeding en excuses
4. Vergoeding van de door mij en door de verzender gemaakte belkosten voor het telefoonnummer van de klantenservice.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

1 jaar geleden - Goedendag, Bedankt voor uw bericht. Hartelijk dank voor het melden van uw klacht. Wat ontzettend vervelend om te lezen dat het pakket nog niet terecht is. We kijken graag met u mee. Heeft u voor ons het zendingsnummer? Dit nummer begint vaak met JVGL, 3S, JUN, JJD of CY. Met vriendelijke groet, Jim DHL Parcel E-care

Reactie van de melder van de klacht T

1 jaar geleden - Hallo, Fijn dat u onze klacht in behandeling neemt. Het zendingsnummer is JVGLOTC0038274636

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 11 januari 2023 om 10:24 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemorgen Tom,

Wat ontzettend vervelend dat dit bij u is voorgevallen, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Het klopt inderdaad wat mijn collega heeft verteld over Marktplaats. Omdat het een pakketje is van Marktplaats gaat het helaas net anders dan anders. Zij zijn onze officiële klant/verzender. Daarom raden wij u aan contact met hen op te nemen zodat zij een onderzoek bij ons kunnen starten naar dit pakket.

Ik vind het ontzettend jammer om te horen dat u telefonisch op die manier te woord bent gestaan. Daar bieden wij onze oprechte excuses zeker voor aan, zo hoort het contact niet te verlopen. Wij pakken dit intern voor u op!

Met vriendelijke groet,
Lisa
E-care Customer Service

T

Heeft op 18 januari 2023 om 10:08 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Inmiddels 7 dagen verder en 8 dagen geleden dat via Marktplaats melding is gemaakt. Nog altijd geen reactie van DHL ontvangen over de status van het pakket.
Van de vier punten die ik had genoemd als gewenste oplossing, is alleen het eerste punt (excuses over de schofterige wijze waarop ik door hun klantenserfice te woord ben gestaan) opgelost.

Ik wil gewoon het pakket ontvangen dat ik al ruim een maand geleden had moeten ontvangen!!

Alle klachten die gemeld zijn door T