Klacht: Pakket kwijt

NickPa op 14 oktober 2021 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Pakket afgegeven bij DHL Servicepoint. Hier heeft men de VERKEERDE barcode op het pakket geplakt. Hierdoor is het pakket als retourzending naar Shoeby verstuurd ipv naar de geadresseerde.

Deze zending is niet tijdens het reguliere proces zoekgeraakt. Er is daadwerkelijk een ‘actieve’ fout gemaakt door DHL in deze. Toen ik de eerste keer contact met jullie zocht werd ik dan ook met een kluitje het riet in gestuurd omdat de medewerker vond dat ik dan maar 2 weken moest wachten. Dan zou het vanzelf wel retour komen. Dit is kostbare tijd die ook gebruikt had kunnen worden Shoeby te instrueren deze zending gelijk te traceren en retour te sturen.

Ik heb een zending (MDP51PQ391R) aangemaakt. Ik ben met deze QR code naar het DHL punt HEMA Schuytgraaf Arnhem gegaan. De medewerker daar heeft (vraag me niet hoe) een verkeerd label op de zending geplakt waardoor deze is verzonden naar Shoeby (JVGLOTC0033154254). Deze zending is na het sorteren niet verder te traceren.

Ik vind dan ook dat ik in deze recht heb op de volledige vergoeding van het pakket (€146,-) aangezien DHL al bij aanvang een fout heeft gemaakt en deze zending dus nooit correct bezorgd had kunnen worden. zie Case nummer: 12193467.

Gewenste Oplossing:

Ik vind dan ook dat ik in deze recht heb op de volledige vergoeding van het pakket (€146,-) aangezien DHL al bij aanvang een fout heeft gemaakt en deze zending dus nooit correct bezorgd had kunnen worden. zie Case nummer: 12193467.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 14 oktober 2021 om 15:48 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht.

Wat ontzettend vervelend om te lezen dat uw zending helaas kwijt is geraakt door een foutieve handeling bij het servicepoint. Ik heb de zending voor u nagekeken en ik zie dat hier al een onderzoek voor is geweest. Dit is later doorgezet naar de claim afdeling en u heeft een bedrag uitgekeerd gekregen.

Ik begrijp dat u het niet eens bent met het uitgekeerde bedrag. Helaas kan ik hier echter niets aan veranderen. Dit bedrag is gebaseerd op basis van de Algemene Vervoerscondities (AVC). Deze wetgeving schrijft bij schade of vermissing een beperkte vergoeding per kilo. Mocht u daar verder nog uitleg over willen ontvangen, dan adviseer ik u om te antwoorden op de mail vanuit onze claim afdeling, zodat u direct in contact komt met de juiste afdeling.

Mijn welgemeende excuses voor dit ongemak.

Met vriendelijke groet,

Marissa
DHL Parcel E-care

NickPa

Heeft op 15 oktober 2021 om 10:51 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Ik ga hier niet mee akkoord. Voor mij is er een verschil tussen een zending die zoekraakt tijdens het reguliere/'algemene' proces zonder aanwijsbare oorzaak en een concrete fout die gemaakt is. Dit pakket is verkeerd gelabeld op het servicepunt en had dus geen enkele kans correct bezorgd te worden. Het zou DHL sieren de gemaakte fout te erkennen en gewoon de schade te vergoeden ipv zich te verstoppen achter algemene voorwaarden. Onderscheid kan gemaakt worden bij klanten niet wanneer het goed gaat maar hoe een klacht wordt opgelost wanneer het fout gaat. Je fout erkennen en coulance toepassen lijkt me hier op zijn plek.

Alle klachten die gemeld zijn door NickPa