Klacht: Pakket is kwijt

Evalune op 18 januari 2024 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb een pakketje van ASOS ingeleverd bij een DHL punt. Dit was een onbemand service point en ik heb een QR-code van mijn telefoon gescand. Ik heb een verzendbewijs waar de track and trace code opstaat. Als ik deze echter probeerde te traceren werkte de track and trace code niet.
Nu is de retour niet aangekomen bij ASOS en kunnen zij het bedrag niet retouneren.
Ik heb in totaal al tientallen uren met zowel DHL als ASOS contact gehad maar ik word van het kastje naar de muur gestuurd.
DHL zegt dat een pakketje met QR-code niet ingeleverd kan worden bij een onbemand service point, dat is dus wat er mis is gegaan. Om dit op te lossen moet ASOS volgens hen onderzoek doen. ASOS kan echter geen onderzoek doen omdat er geen track and trace is die werkt.

Er zijn vanuit DHL al twee onderzoeken gestart om er achter te komen waar dit pakket is. Telkens wordt het onderzoek echter gesloten omdat niet bekend is waar het pakket is en ASOS een onderzoek moet starten. Dit kan ASOS echter niet doen omdat de uitgegeven track and trace code niet werkt.

Het gaat om een aanzienlijk bedrag en inmiddels al meer dan een maand aan contact met DHL.

Gewenste Oplossing:

Ik wil graag dat het bedrag dat dat pakket waard was word vergoed.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

10 maanden geleden - Hoi Eva, Bedank voor uw bericht. Wat vervelend te vernemen dat uw retourzending nog altijd niet is aangekomen bij Asos en de TrackTrace niet werkt. En dat wat is teruggestuurd nu niet verrekend kan worden met uw bestelling. Helaas is het zo dat wij voor een retourzending op uw verzoek geen onderzoek kunnen doen. Wanneer een retourzending niet aankomt, dan kan het bedrijf waaraan je het pakket hebt gestuurd verdere navraag doen bij ons en via die weg het onderzoek opstarten. Als ik het goed begrijp heeft u het afgiftebewijs van dit pakket bewaard. U kunt in uw contact met de webwinkel dit afgiftebewijs doorsturen. Er is al het één en ander voor u nagekeken. Zie alleen nog niet het MDP-nummer staan in de eerdere contacten met onze klantenservice of in dit bericht. Ik zou daarom nog graag op dat nummer willen verder kijken. U geeft aan het pakket verstuurd te hebben via een onbemand ServicePoint met een QR-code. Onder de QR-code staat een nummer beginnend met MDP. Zou u dat nummer kunnen toesturen als reactie op dit bericht? Alvast bedankt! Met vriendelijke groet, Marlou DHL eCommerce E-care

Reactie van de melder van de klacht Evalune

10 maanden geleden - Hoi Marlou, Ik heb een verzendbewijs waar alleen de track and trace opstaat. Deze heb ik uit een bakje bij het service point gepakt. De helft heb ik op het pakketje geplakt, de andere helft heb ik meegenomen. Hier staat dus wel een track and trace op maar geen bewijs dat ik dát pakketje heb verstuurd. ASOS kan dus geen onderzoek doen omdat ik geen bewijs kan aanleveren dat ik hún pakketje op de post heb gedaan. Bij wijze van spreken zou ik volgens hen een oude sok op de post kunnen hebben gedaan terwijl ik een track and trace briefje uit dat bakje heb gepakt. Wat ASOS nodig heeft is bewijs van de track and trace in combinatie met hun retournummer. Dit is misgegaan omdat dat onbemande servicepoint geen pakketjes met QR-code kan verzenden volgens uw collega, ik heb deze melding echter nooit gehad en ik heb gewoon mijn pakje op de kar kunnen neerleggen. Ik heb ook nooit een bevestigingsmail gehad die ik naar ASOS kan sturen als bewijs van afgifte. Onder de QR-code die ik heb gekregen staat geen MDP nummer maar dit ReBOUND Tracking No JJD149990200064307870.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 18 januari 2024 om 15:05 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Eva Winters,

Dank voor uw bericht.

Zoals in case 24082410 al vermeld is heeft in dit geval Asos het verzendlabel voor u gefaciliteerd, om deze reden adviseer ik u contact op te nemen met Asos. Zij kunnen bevestigen of ze het pakket al hebben ontvangen en anders een onderzoek opstarten voor hun klanten.

Mijn excuses dat ik u hierin moet teleurstellen. Graag wil ik u verzoeken om bij toekomstige zendingen te allen tijde een papieren afgiftebewijs op te vragen bij het ServicePoint nadat uw pakket is ingescand. Zo kan deze situatie in de toekomst worden voorkomen.

Met vriendelijke groet,

Senna
DHL eCommerce E-care

Evalune

Heeft op 18 januari 2024 om 15:39 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Ik heb al meermaals contact gehad met Asos.
Het probleem ligt niet bij hen, het probleem zit hem in het feit dat jullie apparaat een pakketje aanneemt dat het helemaal niet aan kan nemen.
Er had hier een foutmelding moeten komen.

De enige oplossing is:
Mij de juiste documenten aanleveren zodat Asos het onderzoek kan starten
Of
De waarde van het vermiste pakket vergoeden.

Alle klachten die gemeld zijn door Evalune