Klacht: Pakket in app als geleverd gemeld, maar elders in de wijk op straat gevonden

martijnvdh op 13 juli 2021 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Pakket zou op vrijdag bezorgd worden. Toen ik de straat inreed zag ik de dhl bezorger vóór de deur staan. Hij zei dat hij in de computer wel een pakket had zitten maar deze niet in zijn wagen zat. Hij had nog een tweede ronde en dan zou het goed komen. De volgende morgen zag ik dat het pakket op geleverd stond om 18:37 de dag ervoor. We waren toen thuis en niemand gezien. Toen bij de buren navraag gedaan. En ja, er was iemand elders uit de wijk langs geweest die op straat het pakket gevonden had. Gelukkig een eerlijke vinder. De verzorger van DHL heeft blijkbaar aan het einde van de rit op bezorgd geklikt. Schandalig.

Want als deze eerlijke vinder er niet geweest was had ik maar moeten bewijzen dat het pakket wel op ontvangen stond maar nooit geleverd was.

Dit gebeurde laatste ook al toen ik aangaf pakket afgeven bij buren (dus geen neerzet toestemming). Ik was toevallig wel thuis (achteraf) en met de buren in de achtertuin. Pakket was gewoon bij de buren in de voortuin gezet zonder aan te bellen. Pakket van €100 en ook in app afgeleverd. Voor mij geen DHL meer

Gewenste Oplossing:

Als DHL een welgemeende excuses aanbied en een vorm van compensatie! (Bv gratis pakket versturen oid)

Beoordeling 4/10 star-2 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van

3 jaren geleden - Goedemiddag, Als ik het goed begrijp is de status van de zending op 'bezorgd' gezet, zou de bezorger later terugkomen maar is de zending door een vinder op straat aangetroffen en gebracht? Begrijpelijk dat u dit als klacht meldt, excuses hiervoor! Wij willen dit graag intern oppakken. Heeft u het zendingsnummer waar het om gaat? Aan de hand van het zendingsnummer kunnen wij nakijken om welke chauffeur het gaat en dit doorgeven aan de leidinggevende van de chauffeur. De chauffeur zal hier vervolgens op aangesproken worden. Alvast bedankt voor de moeite. Hartelijke groet, Suzanne DHL Parcel E-care

Reactie van de melder van de klacht martijnvdh

3 jaren geleden - Beste suzanne, Ik heb vorige week reeds contact gehad via jullie chat over deze klacht. En het nummer doorgegeven (00340434173332532409). En het probleem hierbij is juist het gemak waarmee jullie hiermee omgaan. Alleen aanspreken van een chauffeur is het minste wat jullie kunnen doen. In dit geval heb ik het pakket door een eerlijke vinder terug gekregen. Maar ik ben heel benieuwd wat ik overhoop had moeten halen om aan te tonen dat ik het pakket niet ontvangen zou hebben als de app ontvangen aangeeft. Ik ben dan ook pas tevreden als jullie oprechts excuses aanbieden incl compensatie. Want deze wijze van klachtenafhandeling is wel erg simpel voor een professionele vervoerder. Groet, Martijn van den Hoef

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 13 juli 2021 om 11:18 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemiddag,

Bedankt voor uw reactie. Fijn dat u contact heeft gehad via de chat hierover. Ik zie inderdaad dat mijn collega inmiddels een directe klacht hierover heeft uitgezet naar de leidinggevende van de betreffende bezorger. Hiermee mag u er dan ook vanuit gaan dat wij dit intern serieus oppakken.

Gezien de zending nu terecht is bij u, is het oppakken van deze klacht met de bezorger echter het enige wat we hierin kunnen doen. Zodat dit op zijn minst in het vervolg kan worden voorkomen. Een vorm van compensatie kan ik hierin dan ook niet aanbieden.

Ik hoop u bij deze voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Nikki
E-care DHL Parcel Nederland

martijnvdh

Heeft op 13 juli 2021 om 11:59 geantwoord

Beoordeling 4/10 star-2 (10)

DHL geeft geen antwoord op de vraag wat er gebeurd was als er geen eerlijke vinder was geweest. Ofwel hoe had ik dan mijn gelijk moeten halen. En ze spreken uit geen compensatie te kunnen bieden. En dit is wel erg simpel gedacht

Alle klachten die gemeld zijn door martijnvdh