Klacht: Pakket heeft DHLniet

jacquesdewit op 16 januari 2015 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
DHL has resolved this complaint
Klacht opgelost op 16 januari 2015
Reactie van het bedrijf:

Beste heer De Wit, De code is een postpakket code. Deze zending is dus als poststuk verstuurd via ons moederbedrijf Deutsche Post, maar niet per pakketdienst. In Nederland wordt de reguliere post verzorgd door PostNL. Als ik de track &...

Bedrijf DHL
Status Opgelost
Datum 16 januari 2015

Een klant heeft een probleem ervaren met de levering van een pakket dat volgens de trackinginformatie op 5 januari bezorgd zou worden. Na geen bericht in de brievenbus te hebben ontvangen, heeft de klant op 12 januari contact opgenomen met de klantenservice van DHL, waar werd medegedeeld dat het pakket niet kon worden gevonden. Het pakket lijkt te zijn verdwenen bij DHL.

Mijn Klacht:

tracking code Ra417872612DE te zien op DHL.DE

Pakket zou op 5 januari bezorgd zijn,

Geen bericht in brievenbus,

12.1.2015 gebeld met klantenservice DHL.

Ze hebben het pakket niet.

Dus het pakket is gewoon verdwenen bij DHL

Gewenste Oplossing:

Ik wil graag mijn pakket onvangen,

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 16 januari 2015 om 14:06 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste heer De Wit,

De code is een postpakket code. Deze zending is dus als poststuk verstuurd via ons moederbedrijf Deutsche Post, maar niet per pakketdienst.

In Nederland wordt de reguliere post verzorgd door PostNL. Als ik de track & trace goed interpreteer is het pakket beschikbaar voor u op het PostNL postkantoor bij u in de buurt. Ik adviseer u om navraag te doen bij PostNL.

Met vriendelijke groet,
David

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van DHL beoordeeld.

jacquesdewit

Heeft op 22 januari 2015 om 17:00 geantwoord

Ben vanaf 6 janari bezig geweest om van DHL klantenservice antwoord te krijgen op de vraag:waar is mijn pakket gebleven.
Steeds andere antwoorden maar nooit de goede.
Klacht.Nl moest er aan te pas komen om het goede antwoord te krijgen.
Dhl Nederland heeft het pakket overgedragen aan postr.nl,bij post.Nl ging de bezorging weer fout.

Via klantenservice post.nl heb op 21 januari eindelijk vernomen dat het pakket ergens op een postkantoor lag,Ik heb het maar heel snel afgehaald.
Zou zeggen,zeer moeizaam,maar eind goed al goed.

Bericht van

11 jaren geleden - Beste heer De Wit, Goed om te horen dat u het in ieder geval heeft ontvangen. Deze zending betrof een poststuk. Die gaat dus altijd via PostNL. Deze zending is door Deutsche Post direct aan PostNL overgedragen (niet via DHL Nederland). Als u in de toekomst weer zo'n code krijgt bij een verzending van Deutsche Post, kunt u het beste direct met PostNL contact opnemen. Met vriendelijke groet, David

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM