Klacht: Pakket blijft in pakket sorteer centrum Dorsten Duitsland

op 27 juni 2020 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Goede dag

Mijn pakket blijft sinds 4-6-2020 in sorteer centrum Dorsten Duitsland liggen en tot op heden is er geen beweging in. Ik heb contact opgenomen met DHL Nederland echter kunnen zij mij niet helpen omdat het pakket nog niet bij hun is. Ook ben ik doorverwezen naar Post.nl omdat het pakket ook via hun aan mij uitgeleverd kon worden. Post.nl kon mijn pakket wel zien maar deze staat volgens hun inderdaad nog in Dorsten Duitsland. Ik heb contact opgenomen met de verkoper, hij heeft ook contact gehad met DHL en zij gaven aan dat als het pakket langer dan 5 dagen onderweg is, wat hun ook al uitzonderlijk vonden, de status blijft staan. Er wordt nu een onderzoek ingesteld waar het pakket is gebleven! Ik lees meerdere klachten over depot Dorsten dat pakketten blijven liggen.

Antwoord van verkoper op 20-6-2020:

Guten Morgen,
Habe mich mit heute Morgen mit DHL telefonisch in Verbindung gesetzt. Die sagten mir das die Zeit der Zustellung des Paketes abgelaufen ist und ungewöhnlich lange dauert (Versand und Zustellung max. 5 Werktage) und deshalb musste ich und habe ich schriftlich per Internet einen Paket Nachforschungsantrag gestellt.Dort wird jetzt die Verfolgung aufgenommen warum das Paket am 04.06.20 in Dorsten Export-Paketzentrum nicht weiter an den Bestimmungsort nach Dir nicht weitergegeben worden ist. Das kann aber leider bis zu 3 Wochen dauern wegen Corona. Sobald ich eine Antwort von DHL erhalte werde ich dich umgehend darüber informieren., Mehr kann ich leider nicht tun.Können jetzt nur abwarten und hoffen das sich alles zu positiven auflöst.Es ist mir wirklich sehr unangenehm die momentanen Umstände.Schönes Wochenende und bis bald. Gruss

Dat ik mijn pakket ongeschonden mag ontvangen. En dat ik een excuus mag krijgen waarom dit zo lang moet duren.

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 27 juni 2020 om 12:26 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht.

Ik zie dat de verzender voor u navraag heeft gedaan bij DHL Paket in Duitsland. Zoals u kunt lezen geeft DHL Paket aan dat er vertraging is vanwege Corona. Wij hebben inderdaad ook vanuit Duitsland vernomen dat de impact van de Corona-crisis op het logistieke netwerk aldaar enorm is geweest. Helaas betekent dit dat de vertragingen in Duitsland fors zijn.

Uit uw bericht maak ik verder op dat het kennelijk om een pakket gaat waarvan Post NL de bezorging binnen Nederland zal verzorgen. In dat geval zijn wij van DHL Pardel Nederland niet bij deze zending betrokken. Wij kunnen u hiermee dan ook niet verder helpen.

Harald
Webcare DHL Parcel

Heeft op 27 juni 2020 om 12:38 geantwoord

Mij werd verteld Door DHL dat pakketten van DHL Duitsland ook via Post.nl verstrekt kunnen worden, dat het eraan ligt waar het binnen komt in Nederland, zodoende heb ik ook contact gehad met Post.nl. via global tracking is door Post.nl het pakket gevonden welke nog steeds in Dorsten Duitsland staat, zelfde status als die van DHL tracking, en van daaruit niet naar Nederland komt. Post.nl gaf aan bij DHL te zijn omdat DHL de verzending uitvoerd. Dus kom me nu niet aanzetten met dat jullie als DHL Nederland mij niet verder kan helpen.

Alle klachten die gemeld zijn door Ronald2009