Klacht: Pakket beschadigd en na 2 maanden correspondentie nog steeds geen oplossing

keemski op 05 juli 2023 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

We hebben op 3 mei bij DHL een claim ingediend omdat een van onze verzekerde zendingen beschadigd is geleverd. Het pakket was opengesneden en de helft van de artikelen die onze klant besteld had waren vermist. Na twee maanden correspondentie met DHL is hun conclusie dat het hele pakket vermist is, terwijl er op 3 mei door ons gemeld is dat het om een beschadigd pakket gaat.

Dit is een overzicht van onze correspondentie tot nu toe:
• Onze klant heeft op 3 mei de schade bij ons gemeld en wij hebben dezelfde dag de schade telefonisch bij jullie gemeld. Er is een casenummer door DHL verstrekt en wij kregen het verzoek om het webformulier in te vullen.
• Dat hebben wij op 3 mei gedaan.
• Op 16 mei hebben wij gemaild met de vraag wat de status is. We ontvingen geen reactie.
• Op 20 mei hebben we nogmaals gemaild, opnieuw zonder reactie.
• Op 31 mei hebben wij telefonisch contact opgenomen en kregen we het verzoek om de foto’s na te zenden, dat hebben we dezelfde dag gedaan. Later dezelfde dag ontvingen wij een mail met het verzoek om het formulier opnieuw in te vullen omdat het niet goed was doorgekomen.
• Op 1 juni hebben we het webformulier opnieuw ingevuld en verzonden.
• Op 6 juni ontvingen we 2 mails van DHL met het verzoek om aanvullende gegevens.
• Op 7 juni ontvingen we de bevestiging dat het formulier nu wel goed was binnengekomen en kregen we een nieuw casenummer.
• Op 9 juni hebben wij nogmaals de gevraagde gegevens van 6 juni verzonden.
• Op 12 juni ontvingen we een reactie dat de schade niet binnen 7 dagen is gemeld.
• Op 13 juni ontvingen we een mail met de mededeling dat het onderzoek wordt opgestart en dat wij uiterlijk op 29 juni bericht ontvangen over de voortgang
• Op 30 juni vroegen wij om een voortgangsbericht.
• Op 4 juli bericht DHL dat het pakket vermist is en dat er onderzocht gaat worden voor welke vergoeding we in aanmerking komen, obv een vergoeding per kilo.

We vragen DHL om zo spoedig mogelijk over te gaan tot uitbetaling van de geleden schade, Deze schade bestaat tenminste uit de verzendkosten en de inkoopwaarde van de artikelen die vermist zijn.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

9 maanden geleden - Goedendag, Bedankt voor uw bericht. Wat vervelend dat uw zending schade heeft opgelopen en dat er vertraging is geweest in het proces nadat u deze melding heeft gedaan. Heeft u voor mij het zendingsnummer en casenummers waar u deze melding voor gedaan heeft? Dan kan ik even met u meekijken. Alvast bedankt voor de genomen moeite en excuses voor het ondervonden ongemak. Met vriendelijke groet, Timon DHL Parcel E-care

Reactie van de melder van de klacht keemski

9 maanden geleden - Casenummer: 19270717 Track trace: CY905428793DE groet Leon

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 05 juli 2023 om 17:02 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht.
Ik zie dat u hier gisteren een mail over heeft gestuurd. U zult hier zo snel mogelijk reactie op krijgen.

Danique
DHL Parcel E-care

keemski

Heeft op 12 juli 2023 om 19:24 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

We zijn nu precies 10 weken verder en er is nog steeds geen oplossing. De verzending was verzekerd en we hebben de schade inmiddels zelf vergoed en de missende onderdelen opnieuw naar onze klant Finland verzonden. Ik krijg nu toch wel echt het idee dat DHL dit expres doet. Dit is absurd.

groet
Leon

Alle klachten die gemeld zijn door keemski