Klacht: pakket afgeleverd maar ik heb niks ontvangen

Maurice van Oost op 16 januari 2015 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
DHL has resolved this complaint
βœ… Klacht opgelost op 16 januari 2015
Reactie van het bedrijf:

Beste heer Van Oost, Bedankt voor uw bericht. Ik heb hierover navraag gedaan bij onze claimafdeling. Die geven aan dat er voor deze zending helemaal geen claimprocedure is geweest voor zover zij kunnen zien, en bevestigen ook niet dat er...

Bedrijf DHL
Status Opgelost
Datum 16 januari 2015

Een klant heeft een klacht ingediend bij DHL omdat hij een pakket niet heeft ontvangen, ondanks dat DHL beweert het pakket te hebben afgeleverd. Na contact met DHL en de verzender is er een onderzoek gestart, maar de klant ontving uiteindelijk te horen dat het pakket juridisch gezien als afgeleverd wordt beschouwd, ook al is het niet aangetroffen. De situatie is inmiddels opgelost.

Mijn Klacht:

dhl heeft in november een pakket bezorgd toen ik niet thuis was.Toen ik
’s avonds laat thuis kwam trof ik een briefje aan dat de bozorger aan de deur was geweest maar ik niet thuis was.Op dit briefje stond ook met pen geschreven dat de bezorger het pakket op de oprit naast de kliko neer had gezet.Toen ik buiten ging kijken heb ik geen pakket aangetroffen.Ik heb toen contact opgenomen met dhl en die verwezen me naar de verzender omdat deze opgrachtgever is van de zending.De verzender heeft contact opgenomen met dhl en er is een onderzoek opgestart.Dhl zegt dat het pakket afgeleverd is.De verzender heeft vervolgens een claim ingediend.Nu bijna anderhalve maand later krijg ik opeens bericht dat als dhl een pakket rondom het huis neer zet het juridisch gezien afgeleverd is en dat ik maar aangifte moet gaan doen bij de politie om het bedrag te verhalen bij mijn eigen verzekering.Het was een pakket ter waarde van € 695 die ik wel al vooraf betaald heb.Dus met andere woorden moet ik het me maar zelf uitzoeken en mijn geld ben ik kwijt.

Gewenste Oplossing:

Als dhl een nieuw product leverd of het product vergoed.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 16 januari 2015 om 15:19 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste heer Van Oost,

Bedankt voor uw bericht. Ik heb hierover navraag gedaan bij onze claimafdeling. Die geven aan dat er voor deze zending helemaal geen claimprocedure is geweest voor zover zij kunnen zien, en bevestigen ook niet dat er gezegd zou zijn dat de zending "juridisch gezien afgeleverd is" oid. Ik heb begrepen dat de accountmanager van de verzender deze zaak verder gaat oppakken. Ik adviseer u om contact hierover op te nemen met de verzender.

Met vriendelijke groet,
David

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk β€” niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM