Klacht: Pakke tniet geleverd, klantenservice die ophangt en managers die afspraken uit zichzelf wijzigen

nicolebroek op 14 mei 2022 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Wat een waardeloze service én (geen)levering van DHL toch weer.
Op de eerste dag heeft de chauffeur nul pogingen ondernomen om mijn pakje te bezorgen.
NUL!
Ik krijg een mail, dat hij me gemist had, terwijl ik gewoon thuis was.
In de mail stond, dat dit naar het servicepunt zou gaan.

Dat wil ik niet!
Ik wil het gewoon thuis geleverd krijgen.
Heb een gebroken enkel en zit op de brace te wachten.
Dus via de optie ‘wijzig je afspraak’ heb ik levering op het servicepunt veranderd in levering bij me thuis.

Omdat ik weinig hoop in goede levering had, heb ik meteen na mijn verandering DHL gebeld.
Die verzekerden me tot 2x toe, met de hand op het hart, dat het echt vandaag thuis bij me geleverd zou worden. Het stond goed in het systeem!

En ja hoor, uiteraard is dit niet gebeurd.
Notabene om 09:30 kreeg ik reeds een melding, dat het ergens in de stad klaar ligt.
Ik heb een gebroken enkel!
Hoe ga ik dat halen!!
Wat super naar en vervelend zeg.

Dus ik bel meteen het nummer 0900-222 2120, wat een Euro kost.
En hang een uur aan de telefoon.
Daar wordt me vandaag om 10:30 verteld, dat de manager mijn thuislevering veranderd heeft en opdracht heeft gegeven het direct bij het parcelpunt te leveren.

Hoezo doet een manager dat?
Ik vraag toch om levering thuis!
Ze geeft ook aan dat er nooit voor dat tijdstip geleverd wordt en is zelf ook verbaasd over de gang van zaken, maar is niet bereid me te helpen of überhaupt te luisteren!

Ik zeg dat de chauffeur nooit een poging heeft ondernomen en wil hierover een klacht indienen.
Waarop de dame in kwestie aan de lijn begint te steigeren, super onvriendelijk is en doodleuk de verbinding verbreekt!!

Is dát de gebruikelijke gang van zaken bij DHL?
Het is al jaren waardeloos qua levering.
Maar een klantenservice van lek-me-vestje, onbeschofte dames die de verbinding verbreken, managers die afspraken overrulen en pakjes die nooit thuis aangeboden worden.
Echt super vervelend en niemand neemt je serieus!!

Ik wil serieus genomen worden en verdien een net antwoord!
De chauffeurs zijn te lam om hun truck uit te komen bij deze appartementgebouwen.
De telefoniste moet serieus op zoek naar ander werk.
En de manager mag me uitleggen, waarom hij mijn bevestigde thuislevering doodleuk heeft veranderd in levering op het parcelpunt.

Ik wil een klacht indienen over géén levering op dag één door de chauffeur, die doodleuk 'anders' invult in de reden dat hij niet geweest is.

Ik wil een klacht indienen over het onbeschofte gedrag van de klantenservice op 12 mei in de ochtend.

En ik wil een klacht indienen over het feit dat de manager blijkbaar doodleuk een aanpassing heeft gemaakt en mijn specifieke wensen heeft omgezet van levering thuis naar directe levering naar het servicepunt. Hoezo doet iemand dat? En wat heeft het voor zin om de dag ervoor aan te geven, dat ik een gebroken enkel heb en niet binnen 7 dagen naar dat punt kan? Wordt dat nergens genoteerd??

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

1 week geleden - Goedemorgen, Bedankt voor uw bericht. Wat ontzettend vervelend dat er een onterechte niet thuis melding is gemaakt en het bezorgmoment zomaar is aangepast. Dit is uiteraard niet de bedoeling. Graag ontvang ik het zendingsnummer van dit pakketje, zodat dit verder nagekeken kan worden. Onze zendingsnummers beginnen doorgaans met 3S, JVGL, JJD, JUN of CY. Onze excuses voor dit ongemak. Met vriendelijke groet, Marissa DHL Parcel E-care

Reactie van de melder van de klacht nicolebroek

1 week geleden - En hier kan wél snel gereageerd worden!? Als ik naar een betaalnummer bel, moet ik een uur wachten. Chat online is niemand beschikbaar. En dan heb ik iemand aan de lijn en wordt de verbinding verbroken!? Waardeloos. Het nummer van de zending staat boven uw bericht in de extra informatiebalk. Maar wil het nog wel een keer geven: JVGL05971312000464833346

DHL

Heeft op 14 mei 2022 om 10:42 geantwoord

Goedemorgen,

Bedankt voor uw reactie.

Ik heb de zending gelijk bekeken en ik zie dat u contact met ons heeft gehad via de chat. Mijn collega heeft hier toen gelijk een klacht over ingediend. Ik zie dat het pakket inmiddels is afgehaald bij het servicepunt. Ik kan goed begrijpen dat dit voor veel ongemak heeft gezorgd, aangezien u een gebroken enkel heeft. Het spijt me dat het niet meer mogelijk was om het pakket bij u aan te bieden. Mocht de levering de volgende keer weer niet goed gaan, neem dan gerust onpieuw contact met ons op.

Mijn excuses voor het ongemak.

Sam
DHL Parcel E-care

nicolebroek

Heeft op 14 mei 2022 om 16:26 geantwoord

Ik heb wel 12 of meer keer contact gehad! En er werd gewoon doodleuk opgehangen door jullie klantenservice! Geen excuus, geen sorry en geen hulp. Net als nu. Het levert niet alleen ongemak, maar ook boosheid. En het dan zo af willen doen? Zonder opgaaf van reden, waarom een manager besluit om de zending te overrulen en doodleuk naar een afhaalpunt te sturen? Echt knap waardeloos dit!

Alle klachten die gemeld zijn door nicolebroek