Klacht: Pakjes niet geleverd, ben gewoon thuis!!!

December1 op 18 mei 2015 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
DHL has resolved this complaint
Klacht opgelost op 18 mei 2015
Reactie van het bedrijf:

Beste December1, Wat ontzettend frustrerend moet het zijn om nu weer te maken te krijgen met een melding van een bezorger die niet klopt. U was wel thuis maar hij geeft aan van niet. Dat is absoluut niet eerlijk tegenover...

Bedrijf DHL
Status Opgelost
Datum 18 mei 2015

Een klant heeft herhaaldelijk problemen ondervonden met de levering van pakketten via DHL. Ondanks dat de klant thuis was, werden de pakketten niet afgeleverd en werden er onterecht meldingen gemaakt van afwezigheid. De klant is gefrustreerd over de communicatie en het gebrek aan bezorging.

Mijn Klacht:

Afgelopen dagen zit ik op twee pakjes te wachten die (helaas) via DHL verzonden zijn. Afgelopen woensdag en vrijdag is het ene pakje zogenaamd aangeboden en was ik er niet (ik was er dus wel), vrijdag is het pakje volgens. DHLsite geweigerd door de geadresseerde (???) en retour afzender gegaan! Dat is fijn!!! Die bestelling hoop ik nu te kunnen annuleren, want ik voel al aankomen dat dit een eindeloos gedonder wordt.
Vandaag zou ik een ander pakje ontvanger, zot thuis te wachten en nu lees ik opeens op de site dat er nemand thuis was en dat het pakje de eerstvolgende bezorgdag komt. Er wordt geen briefje in de brievenbus achtergelaten, ik weet zeker dat ze hier niet langs zijn gekomen. Naam en adres kloppen, en ook bij de bel staat duidelijk mijn naam. Dit hele gesodemieter heb ik januari jl ook al meegemaakt, ik heb toe ruim een week moeten wachten op twee pakjes, en eindeloos gebeld en gemaild met DHL en de winkels waar ik mijn bestellingen heb gedaan. En nu weer dit. In het weekend en na kantooruren is DHL niet bereikbaar, dus zal ik maandag vanaf mijn werk moeten gaan bellen, à 1 euro per gesprek. Slechte service!!

Gewenste Oplossing:

Als DHL mijn pakjes normaal gaat bezorgen, niet zegt dat ik niet thuis ben als ik er wel ben, een kaartje in de bus gooit en ze langs zijn gekomen en zorgen dat er meer controle is op de bezorgers, want die maken er een potje van! En dat ze bereikbaar zijn op ruimere tijden. Dit is nogal frustrerend....steeds lezen dat je niet thuis zou zijn als je braaf thuis bij de deur zit te wachten.
En ik ben ook tevreden als ik nu van DHL hoor wanneer mijn pakjes komen, en da ze er dan ook echt zijn (en niet zoals in januari dat het dan steeds toch weer een paar dagen later werd....)

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 18 mei 2015 om 14:32 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste December1,

Wat ontzettend frustrerend moet het zijn om nu weer te maken te krijgen met een melding van een bezorger die niet klopt. U was wel thuis maar hij geeft aan van niet. Dat is absoluut niet eerlijk tegenover u en wil u daarom mijn oprechte excuses aanbieden. In dit geval zie ik dat de bezorger inderdaad niet bij u is geweest. Het tijdstip van de scan ligt ver na het tijdsvak waarbinnen hij had moeten komen. Hieruit kan ik concluderen dat hij een verkeerde code heeft gescand en had hij moeten aangeven dat hij het door tijdnood niet op tijd heeft kunnen aanbieden. Dit neemt natuurlijk niet weg dat het zeer naar is om op internet te lezen dat u er niet zou zijn geweest.
Uit onze gegevens blijkt nu echter wel dat de bezorger naar u onderweg is om de zending bij u aan te bieden tussen 1400 – 1800 uur.

De zending die retour is gestuurd omdat er geweigerd zou zijn, zie ik niet terug in ons systeem. Heeft u van die zending een traceernummer? Dan kan ik vanaf deze kant kijken wat er aan de hand is.

Ik wil u nogmaals mijn excuses aanbieden en ik vertrouw erop dat de zending vandaag wel aangeboden zal worden.

Met vriendelijke groet,

Raffaele
Webcare Advisor
DHL Parcel Nederland

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van DHL beoordeeld.

December1

Heeft op 18 mei 2015 om 18:08 geantwoord

Pakje is wederom niet geleverd, ik was vanmiddag gewoon thuis maar ik was zogenaamd weer niet thuis. Ook geen briefje in de bus. Dus de klacht is niet opgelost. Sterker nog: mijn ergernis is opgelopen!!! Het andere pakje is retour afzender en die aankoop heb ik geannuleerd. Zij leveren alleen via DHL helaas, dus is heb gezegd dat ik geen zaken meer met ze doe. Laat dat dus maar zitten verder, daar ga ik geen tijd, energie en ergernis meer in steken.
Maar wat is nu jullie plossing voor mijn pakje wat zaterdag en vandaag niet geleverd is??? Er staat nu een nieuw bezorgmoment, morgenvond tussen 6 en 9, maar ik heb er geen vertrouwen in. Wat een wanprestatie.....

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM