Klacht: Pakje buitenshuis afgeleverd

Tonse op 07 augustus 2023 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op 4 augustus jl. heeft de bezorger van DHL ons pakje voor de deur neergelegd omdat wij niet thuis waren. Wat mij opvalt is dat DHL bijna nooit het pakje neerlegt op de AFGESPROKEN PLAATS. Maar ik weet wat de reden is en dat is absoluut niet kwaad bedoeld, maar veel bezorgers zijn de Nederlandse taal en dan m.n. het lezen niet machtig. Ze begrijpen gewoon niet waar de afgesproken plek is. Mijn afgesproken plek is letterlijk IN DE TUIN, ONDER DE OVERKAPPING. We hebben het een keer gehad dat onze buren een briefje aan de bel hadden geplakt, waarna de bezorger mij vroeg wat er stond omdat hij het niet kon lezen. Ik neem het de bezorger niet kwalijk, zij doen hun uiterste beste, maar het is wel een structureel probleem wat DHL als werkgever wel is aan te merken. De mogelijkheid in de app om een afgesproken plaats op te geven schiet dus volledig zijn doel voorbij.

Helaas kon ik de klacht bij DHL alleen maar kwijt via de chat of telefonisch, maar dat is niet voldoende en heb DHL via de chat laten weten dat ik mijn klacht zal plaatsen bij klacht.nl in de hoop dat DHL hier eens serieus mee aan de slag gaat. Het is absoluut geen incident maar structureel en ik zie het rondom bij mijn buren ook gebeuren. Pakjes voor de deur, zo voor het oprapen of ze stoppen het in een container die voor het huis staat met het gevaar dat de ontvanger dat niet weet een zijn container aan de straat zet.

Gewenste Oplossing:

DHL moet er voor zorgen dat hun bezorgers begrijpen wat er staat bij de afgesproken plek en niet jan en alleman aannemen en ze direct de weg op sturen.

Beoordeling 4/10 star-2 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

8 maanden geleden - Goedemorgen, Bedankt voor uw bericht. Begrijpelijk dat u er niet blij mee bent wanneer het pakket voor de deur wordt achtergelaten, terwijl u een specifieke plek opgeeft. Ik pak de klacht graag verder voor u op. Mag ik hiervoor het zendingsnummer van de betreffende zending? Alvast bedankt. Met vriendelijke groet, Maud DHL Parcel E-care

Reactie van de melder van de klacht Tonse

8 maanden geleden - Uiteraard. Dat is JJD000090254000026334072. In mijn app staat als afgesproken plek: In de tuin onder de overkapping.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 07 augustus 2023 om 11:26 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemorgen,

Dank voor uw melding. Uw klacht is op 5 augustus doorgezet door mijn collega van de livechat. Het is opgepakt door de leidinggevende van de verantwoordelijke bezorger. De bezorger is hier dan ook op aangesproken.
De bezorger kon hier echter niets aan doen, omdat er sprake leek te zijn van een technische storing, waardoor de tekst achter 'afgesproken plek' niet zichtbaar was op de handscanner. Ik heb de leidinggevende gevraagd om dit in de gaten te houden, en op te pakken zodat het in de toekomst voorkomen kan worden.
Excuses voor het ongemak tot dusver.

Uw klacht staat geregistreerd onder casenummer 20632806.

Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben,

Vriendelijke groet
Lisa
DHL Parcel E-care

Tonse

Heeft op 07 augustus 2023 om 12:16 geantwoord

Beoordeling 4/10 star-2 (10)

Dank voor jullie reactie, maar ik spreek jullie bevindingen tegen en daar heb ik gegronde redenen voor (deurbelbeelden, maar die zijn gewist). Het is een structureel probleem, en de bezorgers er op aanspreken heeft weinig nut als zij de Nederlandse taal niet machtig zijn. Jullie proberen met het antwoord weer snel klaar te zijn met deze klacht en het komt erop neer dat jullie het structureel niet aanpakken. DHL, ik hoef geen reactie meer want jullie als 'groot' bedrijf lossen het toch niet op. Jullie winst en aandeelhouders zijn immers het belangrijkste.

Alle klachten die gemeld zijn door Tonse