Klacht: ophale pakket op service point

op 07 november 2019 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Van DHL kreeg ik via email het bericht dat ik mijn pakket op kon halen bij hun servicepoint.
Dit ophalen kon zo, stond in de email, vanaf woensdag 6 november.
Tevens stond in de email dat het ophalen kon plaatsvinden op maandag tm zondag van 16.00 uur tot 21.30 uur.
Ik was om 20.30 uur op het adres ( WH Dollstraat 18 te Lisse)
De man die opendeed gaf zijn excuses en vertelde mij dat het pakket niet uitgeleverd kon worden daar zijn vrouw niet thuis was. Hij beschikte niet over een appop zijn telefoon die de afhandeling voor DHL kon regelen.
Mijn pakket stond zichtbaar voor mij in de hal.
Na hierop gereageerd te hebben en de man verzocht te hebben om zijn vrouw dan toch maar te gaan halen, werd de situatie meer onaangenaam. Uiteindelijk vertelde hij mij dat ik het pakket pas morgen ( 7-11-19) tussen 16.30 en 20.00 uur kon ophalen.

Daarnaast bleek het een onmogelijk exercitie te zijn om via de website van DHL een klacht in te dienen.
Zeker als het gaat over service verlening

Dit bleek een duidelijk geval van paarse krokodil.
Ik heb tijd en benzine kosten geïnvesteerd om mijn bestelde pakket op te halen.
Dit kon door de onderaannemer van DHL niet worden afgehandeld
Ik ben hierdoor ook financieel benadeeld.
Naast excuses van DHL, verwacht ik een
schade vergoeding van € 75,-
Dit dekt mijn geïnvesteerde tijd (60 minuten) en reiskosten niet. Echter ik vind dat dit bedrag volstaat.

6 dagen geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

6 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

6 dagen geleden - Goedemiddag,Bedankt voor uw bericht. U geeft aan dat u een, op een service punt geleverd pakket, op wilde halen en dat dat niet mogelijk was. Dit is natuurlijk niet helemaal gegaan zoals het hoort. Mijn excuses hiervoor. Graag kijk ik met u mee naar de zending. Kunt u mij voorzien van een zendingsnummer van het betreffende pakket?Het service punt had gewoon binnen de openingstijden beschikbaar moeten zijn. Ik zeg graag een klacht door, om te voorkomen dat dit in de toekomst nog eens gebeurd. Op uw verzoek van een schadevergoeding kan ik helaas niet in gaan. Wij kunnen helaas geen vergoedingen uitkeren voor pakketten die juist zijn geleverd. Het probleem over het service punt wil ik echter graag voor u aanpakken.Met vriendelijke groet,Roos Webcare DHL Parcel

6 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 07 november 2019 om 13:05 geantwoord

Goedendag,

Uiteraard jammer om te vernemen dat dit zo is gelopen, ik kan me voorstellen dat u hier niet over te spreken bent. Echter is het wel zo dat een pakket afgescand dient te worden voordat het meegegeven kan worden dit geldt zowel voor een regulier service punt als bij een buurtpunt, alleen bij een buurtpunt hebben we wel te maken met degene die in het bezit is van de app om dit in te regelen. U geeft aan dat u op geen enkele mogelijke wijze op onze website bent tegen gekomen om bij ons uw klacht kenbaar te maken, dit lijkt mij sterk want er worden op onze website 3 keuze opties aangeboden. Dit betreft telefonisch contact, contact per e-mail, of contact via Social Media (Facebook Twitter) er komt zelfs vanaf morgen een 4e mogelijkheid om contact op te nemen met ons namelijk via livechat. Dit is allemaal overzichtelijk te vinden op onze website, zie de volgende link: https:www.dhlparcel.nlnlconsumentsupport U geeft aan een vergoeding te willen ontvangen voor geïnvesteerde tijd en benzine kosten, hierbij moet ik u melden dat wij niet aansprakelijk kunnen worden gesteld voor gevolgschade die hieruit ontstaat. U kunt dit terugvinden in de Algemene Vervoers Condities 2002 die hierin van toepassing zijn. Uiteraard zal ik een melding maken van wat zich hier heeft voorgedaan, en rest mij niks verder dan te hopen dat u in de toekomst een dergelijke ervaring niet meer hoeft mee te maken. Excuses voor het ongemak!

Mike

Mike

Alle klachten die gemeld zijn door robvandenbassen@gmail.com