Klacht: Onverandwoord rijgedrag

G1064 op 05 september 2023 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Dd 28-8 2023 tijdstip 19.20 uur. Op de burg backxlaan te Nieuwleusen ter hoogte van de kruising zandspeur vanaf de Ah. Ik reed achter een fietser met een snelheid van 20 km per uur. Fietser wilde linksaf slaan. Op de kruising ging mij een busje toyota met kenteken vvv 42s met een snelheid van zeker 60 km per uur voorbij. Hij had de fietser en verkeer van rechts nooit zien. Het ging bijna mis. Vervolgens haalde hij nogmaals een auto onverantwoord in. En sloeg vervolgens via de linkerweghelft de smeule in. Waar hij een pakje moest afleven bij de fam Oosterveen 2 in Nieuwleusen. Ik heb mijn auto strak tegen de deur aangezet en hem even laten wachten. Vervolgens de jongeman toegesproken op zijn rijgedrag. Hij was niet erg onder de indruk. Wat een gigantische kneus. Bij dergelijk rijgedrag is het wachten op een ongeluk. Dergelijke chauffeur’s doen dhl geen goed mvrgr Gerard den Ouden

Toespreken op zijn rijgedrag en passende financiele maatregelen nemen.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

7 maanden geleden - Beste Gerard den Ouden, Dank voor uw bericht. Goed dat u het kenteken heeft weten te noteren van de chauffeur die te hard reed en zorgde voor onveilige verkeerssituaties. Ik ben aan de hand van de gegevens gaan kijken, maar heb nog niet de betreffende chauffeur gevonden, zodat we deze klacht gericht kunnen gaan oppakken. Begrijp dat de bezorger een pakket heeft afgeleverd bij Oosterveen 2 in Nieuwleusen, klopt dat of was het pakket voor een ander adres bestemd? Zie namelijk niet dat we daar een pakket hebben afgeleverd op de 28e. Graag ontvang ik uw reactie met postcode en huisnummer waar de bezorger is geweest of een zendingsnummer van het pakket dat er is afgeleverd. Als u die hebt, graag! Anders moet ik het op een andere manier gaan doorzetten, hoor. We nemen dit zeker serieus. Zie uw reactie graag tegemoet. Met vriendelijke groet, Marlou Webcare DHL eCommerce

Reactie van de melder van de klacht G1064

7 maanden geleden - Dank voor het serieus nemen en de snelle reactie van de klacht. De chauffeur was bij de Smeule 2 te Nieuwleusen aan de deur zie foto Maar volgens mij kwam er niemand aan de deur. Ik heb hem het pakketje niet zien afgeven. Wel heb ik 2 foto's voor je alleen weet ik niet hoe ik die naar je toe kan sturen. Een van de bus en een van de persoon. Hoop je voldoende info te hebben verstrekt verblijf ik, Met vriendelijke groet, Gerard den Ouden

DHL

Heeft op 05 september 2023 om 09:46 geantwoord

Goedendag,

Bedankt voor alle gegevens.

Ik heb deze klacht meteen voor u doorgezet onder nummer: 21128240. U kunt ervan uitgaan dat dit serieus besproken en opgepakt gaat worden tussen de manager en de chauffeur. Ik ga er dan ook van uit dat dit in de toekomst beter gaat.

Ik hoop u voldoende geïnformeerd te hebben.

Onze excuses voor het ongemak.

Jim
DHL eCommerce E-care