Klacht: Onterechte niet thuis melding

op 11 januari 2019 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Bestelling geplaatst. 3 dagen achter elkaar een niet thuis melding gekregen, terwijl ik wel degelijk thuis was! Niemand gezien en ik heb ook nog een Ring deurbel, verbonden met mijn telefoon, dus de bel niet gehoord is niet van toepassing. Ook kan ik via mijn telefoon precies zien hoe vaak en wanneer er aangebeld is en geen belletje te vinden.
1 keer kan misschien gebeuren maar 3 dagen achter elkaar dan doet de bezorger toch echt zijn werk niet goed! Na de 2de dag hier al melding van gemaakt trouwens en alsnog de 3de dag precies hetzelfde verhaal. En trouwens ook geen niet thuis briefjes gevonden in mijn brievenbus..
Schijnbaar hebben ze bij DHL bezorgers in dienst die denken een paar huizen over te slaan zodat ze eerder naar huis kunnen, want er is toch echt geen DHL bij mij in de straat gezien.
Tot overmaat van ramp is mijn zending nu ook nog retour gestuurd en kan ik het niet opnieuw bestellen omdat de artikelen die nog in mijn pakketje zitten nu uitverkocht zijn…
Zo zit je dus al een paar dagen met smart op je bestelling te wachten en eindig je met helemaal niks.

Als ik alsnog mijn bestelling krijg!
Inclusief de artikelen die ‘uitverkocht’ zijn omdat ze op dit moment nog in mijn pakketje zitten.

5 dagen geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

4 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

4 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 11 januari 2019 om 13:03 geantwoord

Beste mevrouw Boonk,

Bedankt voor uw bericht.

Ik zie dat er twee maal 'niet thuis' is gemeld voor uw zending van Wehkamp. Aangezien wij de opdracht van Wehkamp hebben maximaal twee bezorgpogingen te doen, betekent dit inderdaad dat wij het pakket retour moesten sturen. Mijn excuses voor het ongemak.

Het is vreemd dat er twee maal onterecht 'niet thuis' is gemeld en dat het erop lijkt dat de bezorger niet bij u aan de deur is geweest. Mogelijk was het adreslabel niet duidelijk of iets dergelijks. U kunt het beste melding maken bij Wehkamp, zodat zij dit verder samen met ons kunnen uitzoeken.

Nogmaals mijn excuses voor het ongemak.

Heeft u nog vragen? Neemt u dan gerust contact op met onze klantenservice. De contactgegevens vindt u op dhlparcel.nl onder het kopje Support.

Harald
Webcare DHL Parcel

Heeft op 11 januari 2019 om 18:27 geantwoord

Uiteraard al contact gehad met wehkamp, maar het ligt toch echt aan de bezorging.
Ik mag trouwens toch aannemen als een adreslabel niet duidelijk leesbaar is er word uitgezocht wat het moet zijn en niet lukraak nog een keer met een onduidelijk label word weggereden? En er moet volgens wehkamp 3 keer een bezogpoging gedaan worden.. aangezien ik hier na de tweede keer contact over heb gehad, dus die gegevens zijn ook niet juist.
Ook hoop ik dat u uw bezorger op de vingers tikt, 1 keer kan misschien gebeuren maar zo vaak niet.

Alle klachten die gemeld zijn door Richelle2349