Klacht: Onterecht kaartje vandaag troffen wij niemand thuis

op 16 mei 2018 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Voor de zoveelste keer, kaartje in de bus vandaag troffen wij niemand thuis, terwijl ik wel degelijk de hele dag thuis was. Het betreft bezorgcode 3DD7119GK, een camera onderdeel dat ik nodig heb voor een NatGeo project.

Van mijn neef die bij DHL werkt kwam ik te weten hoe het er bij DHL aan toe gaat: Te veel afleveringen te doen binnen een erg krappe planning, dus dan maar aflveringen afschuiven op de volgende collega door dat kaartje maar in de bus te gooien en meteen door te rijden. Vooral afleveringen bij tijdrovende flatgebouwen zijn dan het haasje. De planning houdt geen rekening met liften en trappen.

Het is anti-collegiaal om dat werk af te schuiven. Bovendien: de klant – ik dus – betaalt voor het gehele transport inclusief aflevering. Ik betaal dus aan degene die dan maar het werk niet doet.

De klachtafhandeling zal natuurlijk komen met de oplossing dat het pakket wordt de volgende werkdag gelever’, met een verontschuldiging en de mededeling dat het intern zal worden aangepakt. Maar dat laatste gaat niet gebeuren, want het DHL management treedt intern toch niet op. Ook dat weet ik van mijn neef die daar werkt.

Deze situatie is niet de eerste keer. Dit gebeurt namelijk steeds frequenter.

Ik geef de bezorger altijd iets lekkers mee, als dank, bijvoorbeeld een zakje chips, blikje cola, etc. Ik weet hun werkomstandigheden die ik hier niet zal detailleren.

Gewoon aanbellen en afleveren. Werken als een professional.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 16 mei 2018 om 14:51 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht. U heeft u klacht ook geplaatst via klachtenkompas. Hier zullen wij uw klacht in behandeling nemen. Bij deze wordt uw klacht daarom via dit kanaal gesloten. Indien u nog vragen heeft kunt u contact opnemen met onze klantenservice.

Miranda
DHL Parcel Webcare en klantenservice