Klacht: Onduideijkheid bezorgbrief

op 07 november 2019 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op de in de brievenbus ontvangen zendingsbrief van DHL Parcel wordt een alleen een bezorgcode genoemd, zendingsnummer (Track Trace) niet aanwezig en niet via contactformulier na te vragen. Met de genoemde bezorgcodes werkt de telefonische support niet, hetzelfde geldt voor Facebook, die een gesprek na kritiek niet meer afmaakt. Het blijft onbekend van wie het pakket afkomstig is. Voor de telefonische service heb ik € 1,00 moeten betalen, terwijl het probleem tgv het ontbreken van Track € Trace dus niet op te lossen valt. Daarom heb ik om restitutie van het te betalen bedrag gevraagd, wat binnen DHL Parcel niet erkend wordt.

Restitutie van € 1,00

6 dagen geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

6 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

6 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 07 november 2019 om 13:03 geantwoord

Goedemorgen,

Bedankt voor uw bericht.

U geeft aan een briefje in de bus te hebben ontvangen zonder traceernummer en graag wil weten van wie het pakket afkomstig zou zijn.

Helaas zie ik op uw adres geen recente zending. Verwachtte u wel een pakket? Ik vermoed namelijk dat dit briefje per ongeluk door de bezorger in uw brievenbus is gedaan. Ook is de bezorgcode op het kaartje geen code om pakketten te traceren.
Op het verzoek voor het vergoeden van de gemaakte kosten voor het bellen met onze klantenservice, kan ik helaas niet ingaan. U gaat namelijk akkoord met het betalen van de kosten, voor het gesprek aan de telefoon begint.

Ik raad u aan om uw buren te vragen of zij misschien een pakketje missen en anders het briefje te negeren.

Roos
Webcare DHL Parcel

Heeft op 07 november 2019 om 13:12 geantwoord

De ontvanger kan ook onverwachte pakketten aangeboden krijgen. Vanwege het ontbreken van een Track & Trace en/of wegens het foutief aanleveren van een brievenbus mededeling, is navraag noodzakelijk. En navraag kost blijkbaar geld, terwijl DHL informatie weglaat of andere fouten begaat.

Alle klachten die gemeld zijn door Rwenink