Klacht: Onbetrouwbaar en waardeloze club

op 10 augustus 2018 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Met spoed moesten belangrijke documenten naar Curacao verstuurd worden. Normaal versturen we met Fedex en hebben nooit problemen gehad. Maar deze keer heeft een medewerker het via DHL verstuurd.
Geen probleem, zou allemaal hetzelfde zijn zou je zeggen. Maar nets is minder waar. Het pakket bleek na een week spoorloos. De ene dag zou het gevonden zijn en de andere dag was het toch weer zoek of het was een ander pakket.
Na 2 weken een boze mail gestuurd naar top van DHL, en kreeg een reactie van zijn assistente die waarschijnlijk met 30 collega’s in hetzelfde callcentre zat. Iedere dag werd beloofd dat we terug gebeld zouden worden, helemaal nooit is dat gebeurd. Niemand liet iets van zich horen e tientallen malen moesten we zelf er weer achteraan gaan. Belachelijk als je een bedrijf het vertrouwen geeft met jou eigendommen dat er zo respectloos en nonchalant mee omgesprongen word.
Uiteindelijk wilde ze het betaalde bedrag terug storten maar ik heb ze vriendelijk verzocht het op een plek te steken waar de zon nooit schijnt.

Ik ben helemaal klaar met deze boevenbende en ik raad echte iedereen aan om NOOOOIT iets te versturen met DHL.
Gebruik Fedex of een andere courier maar wat je ook doet, NOOIT DHL want ik hoor het van iedereen dat het een ramp is.

Gewenste Oplossing:

Ik ben pas tevreden als dat bedrijf failliet gaat.
Of een gedeelte van mijn kosten a 7800 euro betalen maar daar verwacht ik helemaal niks van. De werkelijke schade is nog niet eens te becijferen. We hebben een claim van onze klant ontvangen, 7500 Euro reis en verblijfskosten voor het opnieuw halen en aanvragen officiële documenten van instantie's in Polen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

4 maanden geleden - Beste heer Van Zonderen, Bedankt voor uw bericht. Op basis van de door u verstrekte gegevens kan ik geen zending van u vinden. Heeft u voor mij het zendingsnummer, track and trace-nummer of waybill number van het pakket in kwestie? Alvast hartelijk bedankt voor de aanvullende informatie. Met vriendelijke groet, Harald Webcare DHL Parcel

Reactie van de melder van de klacht Alex van Zonderen

4 maanden geleden - Beste Harald, Shipment ID: 3454886816

Bericht van DHL

4 maanden geleden - Beste Alex, Bedankt voor de aanvullende informatie. Ik zie dat dit gaat over een pakket dat met DHL Express is verstuurd. Ik vraag mijn collega's van DHL Express je klacht zo snel mogelijk op te pakken. Met vriendelijke groet, Harald Webcare DHL Parcel

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 10 augustus 2018 om 15:27 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste heer van Zonderen,

Bedankt voor het doorgeven van uw klacht.

Ik heb in ons systeem een dossier voor u opgestart. U zal vandaag voor 18:00u worden teruggebeld door 1 van mijn collega's om uw klacht voor de zending naar Curacao nogmaals door te spreken en te bekijken wat er gedaan kan worden.

Met vriendelijke groeten,

Rick
Dhl Express

Heeft op 10 augustus 2018 om 16:41 geantwoord

Al zou deze keer het beloofde telefoontje wel een keertje komen dan is het geen oplossing meer. De documenten zijn inmiddels allemaal weer opnieuw aangevraagd in Polen. Hiervoor moesten 8 man vanuit Nederland weer terug naar Polen met een bus. Reiskosten en loonkosten zijn door ons betaald evenals het opnieuw aanvragen van de documenten. Daarna zijn de documenten opnieuw verstuurd met FedEx en zijn vandaag afgeleverd. Er is geen enkele oplossing denkbaar voor de kosten en claims die wij dankzij het waardeloze beleid en functioneren van DHL.
Ik maak er mijn persoonlijke missie van om dit ook bij al mijn relaties en klanten duidelijk te maken en geloof me dat ze het allemaal te harte nemen. Niemand wil zoveel risico lopen zijn zending kwijt te raken en gewoon uitgelachen te worden door de mederwerkers!

Alle klachten die gemeld zijn door Alex van Zonderen