Klacht: niet uitbetalen van een casenummer/retourzending

[email protected] op 04 juli 2023 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op 11 april is er een pakket naar een servicepoint van DHL in AMSTERDAM gestuurd. Dat kwam naar mij retour omdat het onbestelbaar was!! het servicepoint was gesloten op de dag van aanbieding. Het pakket is opnieuw door mij verstuurd op 18 april zodat ik er geld voor had betaald en vervolgens heb ik naar DHLParcel gebeld – gebeld – gebeld en een casenummer gekregen. echter…het duurde duurde en duurde….Vervolgens weer gemaild, gebeld, gebeld, gebeld en ik kreeg bericht dat ik te laat was met aanvragen van de restitutie???? Het restitutie formulier is binnen 4 weken na verzenden van het pakket van 18 april aangevraagd en ontvangen door DHLPARCEL, waarna zij een casenummer aan mij hebben toegestuurd .Maar toch zegt DHLPARCEL; u bent te laat met aanvragen van het restitutiebedrag?? Hoe verder?? Ik wil graag het bedrag wat ik te veel betaald heb terug ontvangen op mijn bankrekening waar DHLParcel zelfs een bericht van heft verstuurd met het casenummer er bij…. Zij zouden mij schadeloos stellen, want het pakket was onterecht aan mij retour gestuurd.. Dat was hun antwoord….echter….er gebeurd niets en ik krijg ook geen bedrag op mijn bankrekening te zien??…..

Ik wil erg graag dat DHLParcel hun fout inziet, zij hebben te lang gewacht met terugbetalen en gewoon mijn te veel betaalde bedrag van het onterecht retour gestuurd pakket aan mij terugbetaald.

Beoordeling 6/10 star-3 (10)

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

7 maanden geleden - Goedendag, Hartelijk dank voor het melden van uw klacht. We kijken graag met u mee. Heeft u voor ons het casenummer en zendingsnummer? Dit zendingsnummer begint vaak met JVGL, 3S, JUN, JJD of CY. Met vriendelijke groet, Jim DHL Parcel E-care

Reactie van de melder van de klacht [email protected]

7 maanden geleden - Goedemiddag JIM. Het casenummer 18643082 en het verzendnummer 3SDFC0636337773, postcode 1012RD Amsterdam: t.n.v. PIEKE GUNSING. Dit casenummer is vlak na mijn aangifte in april aan mij toegekend, echter ik heb DHLParcel zeker wel 5x gebeld en elke keer werd er verteld…..ogenblikje mevrouw we lopen achter, maar het gaat zeker goed komen…..niet dus, want nu zegt men uw casenummer had binnen 30 dagen aangevraagd moeten worden……dat heb ik ook gedaan………zij hebben me toen geschreven dat ik schadeloos gesteld zou worden, maar….mijn telefoonkosten zijn inmiddels hoger dan het bedrag van restitutie: 5,95€……maar ik ga voor gerechtigheid…..en wil mijn te veel betaalde geld graag terugbetaald zien op mijn bankrekening a.u.b.

Reactie van de melder van de klacht [email protected]

7 maanden geleden - Ik zou het fijn vinden als DHLParcel zijn nalatigheid inziet en mij mijn onterecht retour gezonden pakket an mevrouw PIEKE GUNSING in AMSTERDAM zou willen overmaken. Ik heb op tijd een bericht gestuurd en ook steeds gebeld, echter, men verwees mij steeds naar: sorry, het is druk en het komt goed…..niet dus. Ik wil graag het bedrag van 5,95€ terug betaald hebben. Inmiddels zijn mij telefoonkosten ook met zeker het dubbele gestegen……handel dit toch gewoon af en stel mij schadeloos en geef gewoon de fout van u, DHLParcel toe. Onterecht teruggestuurd pakket, extra verzendkosten, telefoonkosten en frustratie…..waarom???????

DHL

Heeft op 04 juli 2023 om 10:21 geantwoord

Goedemorgen Annelies van Tongerlo,

Hartelijk bedankt voor uw extra informatie.

Na controle van het casenummer is gebleken dat uw restitutie aanvraag gold voor het pakket dat via Marktplaats is verstuurd onder nummer JVGLOTC0038511558 /MDP5VELNYMN. Hiervoor is de claim in behandeling genomen en naar Marktplaats gestuurd om af te handelen.

U heeft echter ook een restitutie aangevraagd voor het pakket met nummer 3SDFC0636337773. Dit opnieuw gelabelde pakket is geleverd op het adres van de ontvanger, dus kan geen restitutie worden aangevraagd.

In dit geval kan ik u alleen verwijzen naar Marktplaats voor de afhandeling van uw claim. Hierbij kunt u het casenummer vermelden voor de aanvraag van de restitutie.

Mijn excuses dat niet eerder een helder antwoord is verkregen en hoop ik u hiermee voldoende te hebben ingelicht.

Laura
DHL Parcel E-care

[email protected]

Heeft op 04 juli 2023 om 10:45 geantwoord

Beoordeling 6/10 star-3 (10)

Ik ben niet tevreden met uw geboden oplossing, temeer omdat DHLParcel het pakket van 11 april onterecht aan mij terug gestuurd heeft en ik het opnieuw het heb moeten opsturen naar de mevrouw in AMSTERDAM. DHLParcel heeft mijn geld voor de verzending ontvangen, niet marktplaats…….in eerste instantie kon ik het pakket versturen met de marktplaats actie, maar de tweede keer op 18 april niet……
Hoe nu verder, ik wil erg graag schadeloos gesteld worden voor de 5,95€ die ik zelf betaalde heb. Alvast bedankt voor uw antwoord. Groetjes Annelies van TONGERLO-LAMERICHS, Robijn 7, 1761VK ANNA PAULOWNA. Tel.nr, 0223522726. Graag tot mails./horens.

Alle klachten die gemeld zijn door [email protected]