Klacht: Niet thuis melding, terwijl we er gewoon waren

op 11 juli 2019 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

DHL verbaast mij vaker met hun bezorgproces. Als ik niet thuis ben vind ik het pakketje vaak voor mijn deur, of achter een pot verstopt. Dit is vaker gebeurd en geeft mij aan dat zij niet zorgvuldig met de spullen omgaan.

Vandaag gebeurt alleen iets veel bijzonderder. Terwijl ik thuis op de bank zit te wachten totdat het pakketje bezorgd wordt, krijg ik een melding dat er niemand thuis was, en dat het pakket naar een servicepunt gebracht wordt. Dit gaat er bij mij op geen enkele manier in. Want zelfs als ik de bel niet zou hebben gehoord kan ik er bij DHL op vertrouwen dat ze het onbeheerd in de tuin achterlaten, zoals mijn vele andere ervaringen met DHL.

Ik kan mij niet anders voorstellen dan dat er een bezorger bij jullie werkt die graag op tijd naar huis wilde. Die graag zijn dienst iets vroeger eindigde om weet ik veel wat te doen. Ik vraag mij sterk af welke training de medewerkers ontvangen, en of er ook maar op enige manier wordt gekeken naar werkethiek. Ik vind het in ieder geval onacceptabel, omdat ik mijn avond bewust gepland had om het pakketje te ontvangen, en ik nu dus extra tijd niet vrijmaken om het pakketje op te halen.

Gewenste Oplossing:

Ik wil allereerst excuses van DHL, en graag horen wat zij concreet gaan doen om dit soort taferelen bij mij en bij andere klanten te voorkomen. Ik kan me niet voorstellen dat DHL oké is met deze gedragingen (zowel het achterlaten als niet bezorgen en hun dienst vroegtijdig eindigen)

Daarnaast wil ik persoonlijk excuses van de bezorger zelf, en van hemhaar horen wat er door zijnhaar hoofd ging bij deze beslissing. Zonder directe feedback zal deze persoon niet leren van de gemaakte fouten.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 11 juli 2019 om 11:11 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemorgen,

Bedankt voor uw bericht.

Ik vind het bijzonder vervelend om te vernemen dat onze bezorger de melding “niet thuis” heeft gegeven, terwijl er wel degelijk iemand aanwezig was. Dit is uiteraard beslist niet onze bedoeling. Mijn excuses met het ongemak. Wij zullen dit met de bezorger in kwestie bespreken, om na te gaan wat er verkeerd is gegaan en om herhaling in de toekomst te voorkomen.

Uw aanname dat de bezorger eerder thuis wilde zijn is zondermeer onjuist. Bij 'niet thuis' moet hij een pakket terugbrengen naar het depot en de zending voor de volgende dag voorbereiden. Dit is niet minder, maar méér werk voor hem. Geen enkele bezorger zal dus moedwilllig voor een onjuiste 'niet thuis'-melding kiezen. Ik verwacht dan ook niet dat onze bezorger aanleiding zal zien om u persoonlijk excuses te gaan aanbieden, maar die keuze is aan hem.

Inmiddels heeft u zelf een nieuwe bezorgafspraak gemaakt, zie ik. Wij zullen uw pakket aanbieden op het door u aangegeven tijdstip.

Heeft u nog vragen? Neemt u dan gerust contact op met onze klantenservice. De contactgegevens vindt u op dhlparcel.nl onder het kopje Support.

Met vriendelijke groet,

Harald
Webcare DHL Parcel

Heeft op 16 juli 2019 om 19:09 geantwoord

Bedankt voor de reactie. Ik hoor graag wat jullie verzinnen en wat de oorzaak is geweest.

Ik had de afspraak verplaatst naar vanavond (dinsdag). Echter krijg ik weer een niet thuis melding terwijl ik gewoon er was. Ik heb de afspraak weer verplaatst naar morgen, in de hoop dat het dan wel lukt. Zo niet, dan blijf ik het rustig proberen totdat het wel lukt.

Alle klachten die gemeld zijn door Kramerr