Klacht: Niet langs komen terwijl ze wel beloven!!!

Fadje86 op 17 december 2014 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
DHL has resolved this complaint
Klacht opgelost op 17 december 2014
Reactie van het bedrijf:

Beste meneer/mevrouw, Wat vervelend dat u voor niets thuis hebt gewacht op het pakket. Onze excuses hiervoor. Ik heb er direct intern melding van gemaakt. Dit wordt met de bezorger besproken. Helaas is het pakket nu retour afzender gestuurd. Om...

Bedrijf DHL
Status Opgelost
Datum 17 december 2014

Een klant van DHL heeft een klacht ingediend omdat een pakket, dat op een vrijdag zou worden bezorgd, niet op de beloofde maandagavond is afgeleverd. Ondanks dat de klant thuis was, ontving hij een melding dat de bezorger om 21:12 zou zijn geweest, wat de klant betwist. Na contact met DHL bleef de situatie onopgelost, wat leidde tot frustratie bij de klant.

Mijn Klacht:

Ik had iets besteld op internet. Tot mijn grote verbazing is deze bestelling heel snel doorgevoerd en is het dezelfde dag nog op de post gedaan. Dhl is afgelopen vrijdag geweest om dit pakketje, maar ik was een weekendje weg (eerlijk gezegd ook niet vanuit gegaan dat het zo snel zou gaan). Het pakketje kon niet bezorgd worden, dus er ligt keurig netjes een briefje dat het de volgende dag wordt bezorgd. De volgende dag ben ik nog steeds niet thuis, dus de bezorger doet een briefje in de bus dat het maandag avond tussen 18:00 -21:00 bezorgd word. Ik heb een heel druk leven. Gelukkig kon ik mijn werk regelen en kon ik thuis blijven,maar tot mijn grote verbazing zijn ze niet geweest! De volgende dag heb ik met DHL gebeld. Zij vertelden dat de bezorger heeft gemeld dat ze zijn geweest om 21:12, maar dat niemand thuis was. Verschrikkelijk dat mensen durven te liegen! DHL verteld verder dat ze het vanavond weer proberen en dat anders het pakketje retour wordt verzonden. Ondanks mijn druk leventje heb ik voor elkaar kunnen krijgen om thuis mijn pakketje te wachten, maar helaas!! Niemand is geweest! Dit betekend dat ik nu weer ruim 8 euro moet betalen als het pakketje retour gaat, buiten de 8 euro die ik al heb betaald, omdat het bedrijf het opnieuw moet verzenden! Het ergste vind ik dat ik twee avonden thuis heb gezeten, wachten op pakketje die niet is gekomen!

Gewenste Oplossing:

Als mijn pakketje zo snel mogelijk mijn kant op komt + 8 euro (verzendkosyen) voor de avonden dat ik thuis heb gewacht op een pakketje!!

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 17 december 2014 om 16:17 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste meneer/mevrouw,

Wat vervelend dat u voor niets thuis hebt gewacht op het pakket. Onze excuses hiervoor. Ik heb er direct intern melding van gemaakt. Dit wordt met de bezorger besproken. Helaas is het pakket nu retour afzender gestuurd. Om het alsnog te ontvangen, kunt u met hen contact opnemen.

Mijn excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
Suzanne

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM