Klacht: Niet bezorgen van pakket

[email protected] op 04 juli 2018 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Overdag ben ik weinig thuis en heb ik een net briefje bij de bel opgeplakt, met de vraag of ik even gebeld kan worden om een instructie te kunnen geven wat ik graag zie wat er met het pakketje gebeurt. Bijvoorbeeld dat het in de schuur of bij de buren mag afgegeven worden, een belletje van 1 minuutje, is blijkbaar al teveel gevraagd.
Het jammere vooral is dat dit niet de eerste keer is, het is altijd het zelfde met DHL. De hele dag thuis zijn maar niet aangebeld worden, pakketje niet proberen bij de buren af te geven.
Ik heb het pakketje ruim 1 week geleden besteld en vervolgens duurt het 6 dagen tot die in het depot verwerkt is en mijn kant op komt. Vooral voor mensen die binnenkort op vakantie gaan en nog snel even wat willen bestellen om het mee te nemen is het heel vervelend dat je pakketje te laat komt (met de belofte 4-5 dagen in huis vanaf de verzender). En dan komt er nog eens bij dat je 3 dagen bezig bent om überhaupt een pakketje binnen te kunnen krijgen als ze voor je deur staan.

Gewenste Oplossing:

Ik ben er tevreden mee als het in de toekomst veel en veel beter kan. Mijn buren zijn bijna altijd thuis en het is een kleine moeite om het af te geven, en je maakt er iemand anders blij mee omdat hijzij het pakketje heeft waar die op zit te wachten.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van

6 jaren geleden - Goedemiddag, Bedankt voor uw bericht. Helaas hebben onze koeriers inderdaad niet de mogelijkheid om u te bellen. Ik wil graag met u meekijken naar de zending om na te gaan wat verder de opties zijn. Echter kan ik op uw adres geen zending terugvinden. Heeft u voor mij het zendingsnummer van uw pakket? Bij voorbaat dank. Hartelijke groet, Nikki van DHL Parcel, Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht

6 jaren geleden - Beste Nikki, Bijna iedereen heeft een mobiele telefoon wat de mogelijkheid geeft om te bellen. Dit valt onder klantvriendelijkheid om dat ene beetje extra te kunnen geven. Apart dat je niks kan vinden op mijn adres. Ze komen vandaag weer met twee pakketjes, als het goed is. Ben nu de hele dag thuis daarop aan het wachten. Het zou een stuk schelen als bijv. de tijden precieser aangegeven kunnen worden dan bijv. tussen 14:00 en 18:00.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 04 juli 2018 om 11:42 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste heer Schinkel,

Bedankt voor uw bericht. Ik begrijp uw opmerking over de klantvriendelijkheid van het bellen, maar de afzender die kiest voor de zeer goedkope verzending via DHL For You kiest daarmee ook voor een beperkt dienstenpakket. Het bellen naar de ontvanger behoort niet tot dit goedkope dienstenpakket. Bellen kost tijd, dit zou betekenen dat we minder pakketten per dag zouden kunnen bezorgen en dus wordt de bezorging weer duurder. Een afzender die meer service wil kan kijken naar onze zakelijke verzenddienst of naar de mogelijkheden bij ons zusternetwerk DHL Express.

Helaas geeft u geen zendingsnummers door, dus het is mij niet duidelijk welke twee pakketten u vandaag ontvangt. Ik zei op basis van uw adresgegevens wel een zending die u gisteren heeft ontvangen, maar geen pakketten die voor vandaag zijn gepland. Mogelijk zijn deze pakketten van DHL Express en niet van DHL Parcel.

Mocht u nog vragen hebben over deze zendingen, dan verzoek ik u vriendelijk deze te stellen aan onze klantenservice via de reguliere kanalen: https:www.dhlparcel.nlnlconsumentsupport. Zorgt u ervoor dat u het track trace-nummer bij de hand heeft.

Met vriendelijke groet,

Harald
Webcare DHL Parcel

Alle klachten die gemeld zijn door