Klacht: Niet bezorgd pakket

S.E.M. op 21 september 2020 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op vrijdag 17 juli heb ik een pakket ter verzending afgegeven bij een Parcel punt. Dit pakket zou bezorgd worden bij:
DHL Parcelshop NL-102126
Koekoeksstraat 66 -BG
1021TZ Amsterdam
De begunstigde kon het pakket daar niet afhalen, omdat de shop gesloten was ivm ziekenhuisopname. Het pakket is weer terug naar mij gekomen, alleen ik was op vakantie. Ik was te laat om het pakket op te halen bij de Parcelshop in Alblasserdam. Het pakket ligt nu ergens bij DHL. De begunstigde heeft alles geprobeerd om het pakket te pakken te krijgen, maar DHL geeft niet thuis. Zij geven aan dat ik, de verzender, alleen een onderzoek kan laten instellen. Niet echt netjes van DHL. Op de site van DHL word ik er ook niet wijzer van hoe zo’n onderzoek in z’n werk gaat (wat ik ook niet wil, want DHL moet zorgen dat het pakket bij de begunstigde komt.

Gewenste Oplossing:

Als het pakket bij de rechtmatige eigenaar bezorgd is, zonder extra kosten in rekening te brengen (tenslotte is dit niet onze fout), via de Parcelshop:
DHL Parcelshop NL-102126
Koekoeksstraat 66 -BG
1021TZ Amsterdam

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van

4 jaren geleden - Goedemiddag, Bedankt voor uw bericht. Ik kijk heel graag met u mee om na te gaan waar ik hiermee kan helpen en wat er exact aan de hand is geweest allemaal. Hiervoor heb ik van u de track en trace code van het pakket nodig. Heeft u deze voor mij? Bij voorbaat dank. Met vriendelijke groet, Nikki Webcare DHL Parcel Nederland

Reactie van de melder van de klacht S.E.M.

4 jaren geleden - Beste Nikki, Het nummer, wat ik heb gekregen om het pakket te volgen, was: 3SDFC4496687012 Dit nummer heb ik op 17 juli per mail ontvangen. Met vriendelijke groet, Sylvia Moret

Bericht van

4 jaren geleden - Goedemorgen, Bedankt voor uw bericht. Wat vervelend dat u het pakket nog niet retour heeft ontvangen. Ik start graag een onderzoek voor u op om meer duidelijkheid te krijgen over deze situatie. Heeft u voor mij de volgende gegevens van het pakket: Uiterlijke kenmerken: Inhoud: Gewicht: Waarde: Ik hoor graag van u. Met vriendelijke groet, Sam DHL Parcel Webcare

Reactie van de melder van de klacht S.E.M.

4 jaren geleden - Beste Sam, Ik hoef niet het pakket retour te ontvangen, maar wil dat het naar de begunstigde komt. Ik schiet er niets mee op dat ik het pakket terug krijg. Dan begint het hele circus weer van voren af aan. Heb geen zin om het weer te gaan verzenden (wat mij ook weer extra verzendkosten gaat geven). Het pakket moet naar: Ruben Heikoop (95) DHL Parcelshop NL-102126 Koekoeksstraat 66 -BG 1021TZ Amsterdam NETHERLANDS Zijn email adres is: [email protected] Uiterlijke kenmerken: Inhoud: het is een kartonnen doos, waarin een laskap zit met accessoires. De grootte van de doos weet ik niet meer (het was niet echt een kleine, maar wel binnen de maten 80x 50x35). Gewicht: onder de 10 kg. Waarde: de begunstigde heeft er € 25,- voor betaald. Toen ik op vakantie was, is DHL bij mij aan de deur geweest om het pakket weer terug te bezorgen. Toen ik terug van vakantie kwam, lag er dus een kaartje van DHL in de brievenbus. Ben nog wel naar de Parcelshop geweest, maar het pakket was er niet meer. De bezorgcode van de kaart was: 6RA3448HC (misschien heeft u daar iets aan). Met vriendelijke groet, Sylvia Moret

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 21 september 2020 om 12:14 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemiddag Sylvia,

Een zending die eenmaal retour is, kunnen wij niet meer tegenhouden. Wij kunnen er niet voor zorgen dat de zending alsnog bij de ontvanger aankomt.

Ik heb zojuist het onderzoek doorgezet. Een van mijn collega's zal contact met u opnemen binnen 3-5 werkdagen en u van meer informatie voorzien over dit pakketje. Mocht dit niet gebeuren, neem dan weer contact op met onze klantenservice en vermeld het casenummer: 10172155. Dan weten mijn collega's ook meteen over welke case het gaat.

U kunt bij ons restitutie aanvragen voor de verzendkosten die u heeft gemaakt wanneer het een onterecht retour betreft. Ik heb u het formulier waarmee u de restitutie aan kunt vragen inmiddels naar u gemaild.

Nogmaals excuses voor al het ongemak. Ik wens u desondanks nog een prettige dag.

Met vriendelijke groet,

Eline
DHL Parcel Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door S.E.M.