Klacht: Mijn pakketje wordt vastgehouden door dhl.

Mmmmarlayne op 04 januari 2023 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op 19 december heb ik een pakketje verstuurd naar een ontvanger in Rotterdam. Label gekocht, code erop geschreven, dichtstbijzijnde filiaal aangeklikt en afgegeven bij dhl en bewijs gekregen. Een paar dagen gebeurde er helemaal niets, maar door drukte kan dat natuurlijk wel gebeuren. Plotseling op 23 december werd hij aangeboden, maar geweigerd? Daarna Niets meer. Ben nu dus al van 23 december aan het achterhalen waar pakket is? Hij blijft op 23 december staan. Ze beweren dat kluis vol was, waar hij heen moest (?) en dat hij retour naar Brunssum zou komen?? Wat?? Hoe dan?? Milieuvriendelijke manier van pakket verzenden beweren ze, maar wel liever een pakket 200km terug sturen naar verzender, waarvoor betaald is? Zojuist voor de 5e x contact opgenomen met ze, maar ze blijven erbij dat het pakket retour naar mij is? Ze willen niét eens een nieuwe poging doen, mijn adres staat er niet eens op, en ontvanger is er ondertussen ook helemaal klaar mee! Wat is dit voor manier om met pakketten om te gaan? Al 2 weken onderweg, en er is niets meer te volgen. Wat Nu?

Gewenste Oplossing:

Mijn pakket bezorgen aan ontvanger, zoals betaald is en afgesproken!

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

1 jaar geleden - Goedemiddag, Wat vervelend dat u nog geen duidelijkheid heeft over dit pakket. Om de klacht/onderzoek in behandeling te kunnen nemen, ontvang ik graag een zendingsnummer, dat te vinden is op het pakketlabel onder de barcode. Meestal beginnend met 3S, JVGL of JJD. Alvast bedankt voor de genomen moeite en excuses voor het ondervonden ongemak. Met vriendelijke groet, Lisa E-care Customer Service

Reactie van de melder van de klacht Mmmmarlayne

1 jaar geleden - Hoi Lisa, Het nummer is: JVGLOTC0038250443 En adres was: een kluis, maar ik ben toch niet verantwoordelijk dat ie zg vol was? En dan retour ipv alsnog willen bezorgen, maar vervolgens is ie nergens meer te traceren. Dus hulp is gewenst.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 04 januari 2023 om 10:43 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemorgen,

Bedankt voor uw bericht. Ik zie dat u meerdere malen contact heeft opgenomen betreffende de retourzending. Het pakket is inderdaad geweigerd omdat de kluis vol was. Aangezien het een onterechte retourzending betreft, kunt u zodra het pakket is ontvangen, restitutie aanvragen voor de verzendkosten. Hiervoor kunt u contact opnemen via de chat. U zult dan het restitutie formulier ontvangen.

Wanneer een pakket eenmaal retour is gestuurd en is gebleken dat wij deze niet op de correcte manier kunnen leveren, kunnen wij dit niet meer tegenhouden. Mijn excuses dan ook hiervoor.

U zult het pakket uiterlijk vrijdag retour ontvangen.

Met vriendelijke groet,

Dani
DHL Parcel E-care

Reactie van de melder van de klacht Mmmmarlayne

1 jaar geleden - Vandaag voor de 10e x contact opgenomen weer met klantenservice was gelukkig iemand wakker en zag dat het pakket sinds 23 december spoorloos is, zoals ik al diverse malen heb aangegeven zowel hier als bij DHL zelf. Nu wordt actie ondernomen, dus na 2 weken pas! Als iemand het achterover zou hebben gedrukt is dat na 2 weken echt niet meer te achterhalen mijn inziens. Ben erg teleurgesteld in DHL!

Mmmmarlayne

Heeft op 06 januari 2023 om 14:13 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Pakket is Spoorloos!

Alle klachten die gemeld zijn door Mmmmarlayne