Klacht: Mijn pakket niet te traceren.

Ellenkleijngeld op 15 januari 2022 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb nu voor de tweede keer in twee weken,mijn paketten niet ontvangen
Ik krijg geen melding Waneer het aangeboden word maar heb wel de dhl app.
Eerst was het in de regio toen onderweg toen geleverd en nu terug naar het sorteercentrum om retour te gaan naar SHEIN.
Normaalgesproken word mijn pakket naar het afhaalpunt gebracht. Nu komen ze en ben ik niet thuis word het meteen retourgestuurd???
Ik ben zo mijn eerste pakket kwijtgeraakt en ik ben bang dat dit nu weer gebeurd.
Ik heb voor het eerste pakket contact gehad met DHL en hun antwoord is.. ja mevrouw u kunt een klacht indienen maar er is een fout gemaakt en kunnen verder niks doen.
Nu twee weken verder… hetzelfde.. weer mijn pakket terug en verlies ik geld… dit mag en kan toch niet????
Ik bestel al jaren op deze manier en heb dit nog nooit meegemaakt.
Wat kan ik hiermee??

Gewenste Oplossing:

Ik wil mijn pakket ontvangen zonder dat ik items verlies of opnieuw moet bestellen en ik wil dat ze mijn pakket als ik niet thuisbrengen bij het afhaalpunt bezorgen zoals het hoort!

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

1 jaar geleden - Goedemorgen, Bedankt voor uw bericht. Wat vervelend en vreemd dat dit twee keer over is gebeurd. Vervelend genoeg hebben we de mogelijkheid niet de retourzending tegen te houden, maar ik zou de klacht graag verder oppakken. Zou u het zendingsnummer van het vorige pakket ook kunnen toesturen? Ik zou de situaties graag even willen vergelijken. Verder hoor ik graag van u of u op beide levermomenten aanwezig was. Met vriendelijke groet, Maud DHL Parcel E-care

Reactie van de melder van de klacht Ellenkleijngeld

1 jaar geleden - Hi Maud, Fijn dat ik reactie krijg. Dit is het traceernummer: 3SWLT0019962823. Dit is mijn telefoonnummer je mag me ook bellen zodat ik kan vertellen wat er gebeurd is.. 0681018981. Ik ben erg ontdaan over de gang van zaken. Groetjes Ellen.

Reactie van de melder van de klacht Ellenkleijngeld

1 jaar geleden - Ik was natuurlijk niet thuis anders had ik de paketten gehad

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 15 januari 2022 om 09:40 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemorgen,

Bedankt voor uw reactie en de aanvullende informatie.

Ik heb de twee zendingen gelijk voor u nagekeken en ik zie dat de verzender voor allebei de zendingen uw e-mailadres niet aan ons had doorgegeven. Dit had als gevolg dat de pakketjes niet in de DHL-app zijn verschenen. Ik begrijp dat u enorm van deze situatie baalt, aangezien u de pakketjes hierdoor niet heeft ontvangen.

Allebei de pakketjes hadden daarnaast maar twee leverpogingen, vandaar dat ze na twee mislukte leverpogingen retour zijn gestuurd. Pakketjes worden namelijk niet standaard aangeboden bij het servicepunt. De verzender spreekt van te voren met ons af of de volgende levering bij het servicepunt is of op het thuisadres van de ontvanger. Als ontvanger is het mogelijk om dit handmatig te wijzigen via onze website: https://www.dhlparcel.nl/nl/consument/bezorging-wijzigen. Helaas is het niet mogelijk om een retourzending tegen te houden. Ik wil u daarom adviseren om contact op te nemen met de verzender om een nieuwe levering af te spreken. Ik hoop dan ook dat de verzender snel een nieuw pakketje kan opsturen.

Mijn excuses voor al het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Sam
DHL Parcel E-care

Ellenkleijngeld

Heeft op 16 januari 2022 om 00:28 geantwoord

Meerdere malen heb ik de verkoper gesproken, het is voor hen normaal dat het pakket afgeleverd wordt bij het postpunt bij niet thuis zijn.
Wie spreekt nu de waarheid?
Want ik bestel al meer dan een jaar en het is nog nooit anders geweest tot de afgelopen maand ???

Alle klachten die gemeld zijn door Ellenkleijngeld