Klacht: Mijn pakket is verwisseld

VanessaBiesheuvel op 16 januari 2023 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik ben de verzender en heb de doos enkele dagen geleden netjes op het dhl servicepunt achtergelaten. Afgelopen woensdag heeft de ontvanger het pakket opgehaald maar bij aankomst zat onze pakketsticker dus blijkbaar op een heel andere doos. In het proces is de sticker op een totaal ander pakket geraakt, Ik snap niet hoe dit kan. Is er dan een pakket in de buurt wat toevallig geen sticker heeft en daar is ie op gedaan? En waar is ons oorspronkelijke pakket gebleven…..Hoe kunnen we dit oplossen?

Gewenste Oplossing:

Aangezien het traceren van het pakket mij erg lastig lijkt omdat onze sticker dus op een ander pakket terecht is gekomen. Is het de vraag of wij ons pakket ooit zullen vinden? Schadevergoeding is dan denk ik de enige oplossing?

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

1 jaar geleden - Goedemorgen, Bedankt voor uw bericht. Jammer om te horen dat de ontvanger een foutief pakket heeft gekregen. Het kan zijn dat er labels zijn verwisseld op het servicepunt. In dit geval is er altijd een onderzoek nodig naar het pakket, en halen wij het foutief geleverde pakket graag op bij de ontvanger. U kunt dit onderzoek gemakkelijk starten via onze chat, waarbij wij u om de benodigde informatie zullen vragen. Het kan uiteraard ook via dit platform. In dat geval ontvang ik graag de volgende gegevens: Zendingsnummer: Uw naam: Uw telefoonnummer: Uw e-mailadres: E-mail ontvanger: Uiterlijke kenmerken: Inhoud: Gewicht: Waarde: Alvast bedankt. Met vriendelijke groet, Dani DHL Parcel E-care

Reactie van de melder van de klacht VanessaBiesheuvel

1 jaar geleden - Goedendag, Dank voor uw snelle reactie. Hieronder treft u de gevraagde gegevens aan. We horen graag hoe verder. Alvast bedankt en een fijne dag. Mvg, Vanessa Zendingsnummer: MDP5KL2Y9VW Uw naam: Vanessa Biesheuvel Uw telefoonnummer: 06-39723312 Uw e-mailadres: [email protected] E-mail ontvanger: [email protected] Uiterlijke kenmerken: Inhoud: 2x tweedehands ipad in roze en blauwe beschermhoes en lader stevig ingepakt. De doos is karton kleurig. Gewicht: ca 1500 gram Waarde: met de koper is een bedrag van 35 euro afgesproken.

DHL

Heeft op 16 januari 2023 om 10:13 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemorgen,

Bedankt voor uw bericht.

Ik heb meteen met u meegekeken naar de zending en zie dat dit pakket vanuit Marktplaats verstuurd is. Om hier duidelijkheid over te krijgen zal Marktplaats contact op moeten nemen met DHL. De verzender is in dit geval Marktplaats zelf, zij hebben namelijk het label bij ons aangemaakt en hebben speciale ondersteuning bij ons. Ik adviseer u dan ook om dit te melden bij Marktplaats.

Er wordt een mail uitgestuurd naar de ontvanger om het foutieve pakket op te halen.

Mijn excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Senna
DHL Parcel E-care

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door VanessaBiesheuvel