Klacht: Mijn klacht staat geregistreerd als opgelost maar is dat allerminst

roi-d op 01 december 2023 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Mijn Klacht
Pakket besteld bij Ali Xpress niet ontvangen. Nooit berichtje van bezorging elders ontvangen van DHL. Chat DHL geeft aan dat het bezorgd zou zijn, vier straten verderop. Maar ook daar gecontroleerd en niet bezorgd. Ik heb niets van DHL gehad. op ‘afleverdatum’ was ik thuis. Ik heb ook mijn 10 buren gevraagd – die hebben ook niets gehad
ik wil screenprints mailen om te laten zien dat ik in een loop impasse zit – medeweker ALI heeft niets aan jullie casnr. Die wil bewijs van jullie zien dat het NIET BEZORGD is.


Chat geeft aan dat Ali contactpersoon heeft bij DHL en dat die onderzoek kan starten. Aangegeven bij Ali, meerdere keren, maar daar onbekende procedure. Gebeld met DHL en die zeggen dat dat niet klopt. Kreeg van beiden casenrs. Maar DHL weigert met casenr. melding te maken bij eigen contactpersoon en verwijst steeds dat ik zelf bij Ali moet klagen. Inmiddels 4 keer gedaan. Nu stokt het proces. Geld betaald, niks ontvangen. Ali heeft bericht van bezorgen gehad van DHL. Dus DHL is nu aan zet.

Gewenste Oplossing
paket alsnog bezorgen of geld terug

Extra informatie
bestelnummer

8170658694743220
8170408761633220
8170408761653220

track trace code
3SALX000009273210

besteld op 25-6-2023
aangekomen bij dhl op 3-7-23
bezorgd op 5-7-23 bij 7417 BL 43
niet waar

casenr ali
2503801037545992

DHL casenr. 21110498

Bericht van DHL30 oktober 2023 om 11:46
Wijzigen Verwijderen
Klacht staat als ‘Opgelost’ geregistreerd.
Maar ik kreeg geen reactie op mijn laatste reactie.
Nog steeds niks ontvangen en geen reactie van DHL.

Oplossing van DHL16 september 2023 om 11:25
Goededag,

Hartelijk bedankt voor uw bericht.

In uw DHL casenummer: 21110498 zie ik dat u een doorverwijzing heeft gekregen naar de verzender. De verzender van uw pakket heeft speciaal support binnen ons bedrijf en kan een onderzoek laten opstarten. Dit kunnen wij helaas niet doen zonder de toestemming van de verzender.

U geeft aan dat dit een onbekende procedure is voor de verkoper van uw pakket. Dat kan zijn omdat de verkoper waarschijnlijk een andere partij heeft gebruikt bij het opsturen van de zending. De verkoper moet dus een melding maken bij de partij die het verzendlabel heeft aangemaakt. De eigenaar van het verzendlabel heeft namelijk een eigen contactpersoon binnen ons bedrijf.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Mijn excuses voor het ongemak.

Yunus
DHL eCommerce

Gaat u akkoord met de geboden oplossing?
Ja Nee
Uw mening over de oplossing…
Feedback van roi-d18 september 2023 om 11:29
Wijzigen
DHL is de laatste die in aanraking zijn geweest met het pakket.
Ik krijg melding van DHL dat pakket bezorgd is:

‘Ik zie inderdaad dat je pakje de status ‘bezorgd heeft.
Het zou bij de buren op Twentsestraat 43, 7417BL Deventer zin afgeleverd.’

Het ging om 3 dingetjes van verschillende producenten die door Ali samen in 1 pakketje zijn verstuurd.

ik krijg deze melding via 1 producent
Cainiao Worry-Free Logistics-Standaard
LS643775203NL
3SALX000009273210
2023-07-05 02:54:35 Gebruiker ondertekend

M.a.w.: jullie zijn verantwoordelijk. En zoeken het uit met jullie interne contactpersonen.
Ik heb alles gedaan wat ik kon om de info te achterhalen.
Jullie zijn aan zet. Dit is alle trackinginfo:

Dit uit app Ali:

• Pakket bezorgd
2023-07-05 12:54 [GMT2]

Er wordt een nieuwe bezorgpoging gedaan
2023-07-04 14:12 [GMT2]

Aangekomen in het lokale bezorgentrum
2023-07-04 08:08 [GMT2]

Ontvangen door lokaal bezorgbedrijf
2023-07-03 18:46 [GMT2]

Verlaat transitland/-regio
2023-07-03 08:28 [GMT1]

Aangekomen in transitland/-regio
2023-07-02 23:53 [GMT11

Overgedragen vanuit het kantoor van de lindienst
2023-07-02 21:46 [GMT2]

Aangekomen bij het kantoor van de lijndienst
2023-07-02 18:27 [GMT2]

Inklaring voltooid
2023-07-02 14:03 [GMT2]

Vertrokken bi de douane
2023-07-02 14:03 [GMT2]

Vertrokken uit land/regio van herkomst
2023-07-02 14:03 [GMT8]

Inklaring gestart
2023-07-02 14:00 [GMT27

Aangekomen bij douane
2023-07-02 14:00 [GMT2]

Verlaat land/regio van herkomst
2023-07-01 19:00 [GMT8]

Aangekomen in het transportcentrum van vertrek
2023-06-29 05:34 GMT81

• Dingjiang Subdistrict]Vertrokken uit het sorteercentrum
2023-06-29 03:13 [GMT8]

Dingjiang Subdistrict]Verwerking bij het sorteercentrum
2023-06-29 03:04 [GMT8]

Vertrokken uit het magazijn
2023-06-29 02:50 [GMT87

Ontvangen door magazijn
2023-06-28 02:56 [GMT8]

Aangekomen bij het magazijn
2023-06-28 02:27 [GMT8] [Fenggang Town]Vertrokken uit het sorteercentrum
2023-06-27 03:37 [GMT8] [Fenggang Town]Verwerking bij het
sorteercentrum
2023-06-27 01:36 [GMT8]

• Ontvangen door logistiek bedrijf
2023-06-26 21:54 [GMT8]

Ik acht DHL hiervoor verantwoordelijk als geregistreerde ontvanger van de pakketjes! En zal dit melden bij mijn rechtsbijstandverzekeraar als er niet snel een oplossing komt.

Gewenste Oplossing:

Alsnog bezorgen van bestelde of geld terug. Op z'n minst had men dit intern kunnen korstsluiten met de volgens hun interne contactpersoon van de leverancier.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 01 december 2023 om 09:13 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedendag,

Hartelijk dank voor het melden van uw klacht.

Wat ontzettend vervelend om te lezen dat het pakket niet terecht is.

Om hier duidelijkheid over te krijgen zal de verzender van het pakket contact op moeten nemen met DHL. Wij kunnen dan een onderzoek opstarten, op basis van bepaalde specifieke informatie waar alleen de verzender over beschikt. Ik adviseer u dan ook om dit nogmaals te melden bij de verzender. Zij kunnen dit met ons oppakken en met u oplossen.

Ik wil u verder adviseren om anders een geschil te openen bij AliExpress.

Ik hoop u voldoende geïnformeerd te hebben.

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Jim
DHL eCommerce E-care

roi-d

Heeft op 01 december 2023 om 10:41 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Heb diverse keren contact gehad met ALi, maar zij zeggen dat zij deze procedure niet kennen. Als jullie zo iemand in de organisatie hebben ligt het voor de hand dat jullie zelf deze persoon inseinen en dat hij/zij dit oppakt. Jullie hebben alle gegevens. Én de boodschap dat het zou zijn bezorgd - wat ook doorgegeven is aan Ali. Maar ondertussen heb ik niks.

Reactie van de melder van de klacht roi-d

2 maanden geleden - nog steeds NIET opgelost dus

Alle klachten die gemeld zijn door roi-d