Klacht: Mail van DHL komt niet aan

Netjes1982 op 31 augustus 2023 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Mijn pakketje is naar een DHL punt gebracht. Om hem op te halen heb je een ophaal code nodig. Deze ontvang je van DHL in je mail. Ik krijg alleen geen mail van DHL. Na lang in de wacht staan bij DHL zeggen ze wel een mail te hebben gestuurd en dat het ligt aan mijn mail. Ik zou ze geblokkeerd hebben. Dit is niet het geval want dan zou ik alsnog de mail terug moeten kunnen vinden. De klantenservice helpt hier niet mee verder.

Gewenste Oplossing:

Dat ze kunnen vertellen hoe het kan dat de mail niet aankomt. Ik ben niet de enige. En een betere oplossing bieden bij dit probleem. Bijvoorbeeld dat de code ook via sms/app gestuurd kan worden.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 31 augustus 2023 om 10:07 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemorgen !

Dat is natuurlijk een vervelend probleem. Mijn excuus hiervoor. Heeft u eventueel al goed in de spam box gekeken? Ik heb helaas geen zendingsnummer ontvangen dus ik kan op dit moment niets na kijken. Vaak kan de verzender van uw pakket een nieuwe code aanvragen bij ons of eventueel zelf versturen. Zo kan hopelijk de code toch nog aankomen.

Voor verdere vragen wil ik u aanraden even contact op te nemen met onze livechat/telefonie via https://www.dhlparcel.nl/en/consumer/support zodat we hier gelijk even naar kunnen kijken.

Hopelijk ontvangt u het pakket snel!

Met vriendelijke groet,
Mitchell

Netjes1982

Heeft op 31 augustus 2023 om 13:38 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Heb niet het idee dat mijn klacht goed gelezen is. Er zit niets in mijn spam of reclamebox dit is heb ik goed nagekeken, zoals ik ook schrijf. De medewerker die ik gister aan de telefoon had zegt dat het aan mijn mail ligt maar bied geen oplossing. Heb contact gehad met de versturende partij en die mailen nu DHL om de code op te vragen, zij mailen hem door naar mij. Duurt waarschijnlijk wel minstens 3 werkdagen. Dit is echt heel omslachtig en dit moet makkelijker kunnen. Het systeem werkt dus niet goed! Bied naast de mail ook een andere manier om de code te ontvangen. Bijvoorbeeld via sms of app.
Daarnaast erger ik mij aan de lange wachttijden en de oplossing die er geboden wordt.

Alle klachten die gemeld zijn door Netjes1982