Klacht: Levering meerdere keren geannuleerd, na hele dag wachten op pakket

op 11 januari 2019 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Maandag zou een groot pakket binnenkomen. Na niks ontvangen te hebben, gekeken op track trace en daar stond dat deze op dinsdag tussen 8:00 en 18:00 bezorgd zou worden. Ik heb geregeld dat er de hele dag iemand in huis zou zijn om het pakket te ontvangen (door de grootte van het pakket wil ik de buren hier niet mee belasten). Dinsdag middag lees ik op track trace dat de bezorging is geannuleerd en woensdag tussen 8:00 en 18:00 wordt bezorgd. Woensdag dus weer iemand geregeld om het pakket aan te nemen, woensdag middag weer het bericht dat de bezorging is geannuleerd en op donderdag komt. Diezelfde middag heb ik DHL via de website een mail gestuurd waarin ik de situatie beschrijf en ondanks hun belofte om binnen één werkdag te reageren heb ik vandaag (donderdag) geen reactie mogen ontvangen. En je raadt het al: na de hele dag op het pakket te wachten, komt om half 7 ’s avonds het bericht dat de bezorging weer is geannuleerd!

Gewenste Oplossing:

Excuses en mijn pakket morgen (111) bezorgd. Op andere dagen zal er niemand meer thuis zijn.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 dagen geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 11 januari 2019 om 12:59 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste mevrouw Kuijper,

Bedankt voor uw bericht.

De bezorging van uw pakket heeft inderdaad vertraging. De bezorging wordt verzorgd door onze zakelijke bezorgdienst, omdat het pakket voor ons eigen netwerk te groot is. De zakelijke bezorgdienst in uw regio kampt helaas met een achterstand. Mijn excuses hiervoor.

Ik zie in het systeem van onze zakelijke bezorgdienst dat uw pakket vanochtend is ingeladen in de wagen van de bezorger. Ik verwacht dan ook dat het pakket vandaag nog bij u wordt bezorgd.

Heeft u nog vragen? Neemt u dan gerust contact op met onze klantenservice. De contactgegevens vindt u op dhlparcel.nl onder het kopje Support.

Met vriendelijke groet,

Harald
Webcare DHL Parcel

Heeft op 11 januari 2019 om 23:07 geantwoord

Beste Harald,

Bedankt voor uw reactie. Vandaag stond er inderdaad een bezorger aan de deur; alleen zonder pakket. Hij heeft mij gevraagd mee naar de bus te lopen om de staat van het item te bekijken: het was namelijk op meerdere plekken beschadigd!

De bezorger heeft het pakket mee retour genomen en, na contact gezocht te hebben met de webshop, wordt er een nieuw item opgestuurd. Dat betekent dat er weer (een) bezorg dag(en) gaan komen waarop er iemand thuis moet zijn.

Voor mij zou het opgelost zijn als ik voor de volgende zending wél een bezorgdag kan kiezen; dan hoef ik niet iemand te regelen om het pakket te ontvangen én is het risico kleiner dat er beschadigingen optreden door het vele in- en uitladen, wat naar alle waarschijnlijkheid nu het geval was.

Met vriendelijke groet,
Loes Kuijper

(p.s. ik reageer via dit platform omdat de klantenservice tot twee keer toe geen respons heeft gegeven)

Alle klachten die gemeld zijn door LK_