Klacht: Klantenservice gooit de hoorn erop

G37 op 26 juni 2023 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Betaald voor de avondservice bij DHL Parcel zodat het pakket op vrijdagavond 23 juni tussen 17:30u en 21:30u afgeleverd zou worden, dit wordt door DHL Parcel met een email bevestigd.

Gewacht vanaf 17:30u tot 22:00u en geen bezorger gezien, op de app gekeken om 22:00u en daarop staat de melding van de bezorger: incorrect adres details, return to sender.

Via de chatrobot op de website geprobeert kontakt te leggen om desnoods zelf ergens het pakket op te halen, niet mogelijk en een medewerker van de klantenservice is pas zaterdagmorgen 24 juni om 09:00u bereikbaar.

Zaterdagmorgen om 09:00u direct de klantenservice gebeld en het verhaal uitgelegd.
Marian (klantenservice) haar eerste opmerking is, ja het adres klopt wel, vervolgens zet ze mij in de wacht en komt terug met de melding, het pakket is teruggestuurd naar het sorteer centrum en gaat terug naar de verzender. Waarop ik vraag hoe ik dan aan mijn pakket kom dat ik het op zondag nodig heb, waarop zij zegt dat zij verder niks voor mij kan doen.
Ik smeek haar, en zeg dat zij mijn enige contact is wat ik heb binnen DHL Parcel, om te kijken hoe dit op te lossen is.

Vervolgens verbreekt zij zonder nog wat te zeggen het contact, en laat mij op apegapen achter.

Ik heb door toedoen van een medewerker van DHL Parcel een pakket niet ontvangen en de klantenservice trekt een lange neus. Ik heb dit pakket morgen nodig.

Pakket nummer JVGL0573517001439935
Het telefoon gesprek is voor educatieve doeleinden opgenomen en dus terug te luisteren.

Het pakket voor zondagmiddag 25 juni 2023 17:00u ontvangen. anders de kosten van het printwerk betalen.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 26 juni 2023 om 16:53 geantwoord

Goedendag,

Bedankt voor uw bericht.

Wat vervelend dat uw zending een adres onbekend melding heeft gehad en dat dit onterecht is geweest. Mijn collega heeft hiervoor al een melding gemaakt bij de leidinggevende van de bezorger zodat wij dit kunnen behandelen.
Ik zie dat uw verzender al contact met ons heeft opgenomen hiervoor. Wij zullen dit verder behandelen met de verzender van uw pakket. Mocht u hier nog verdere vragen over hebben dan kunt u hiervoor terecht bij de verzender.

Wat ontzettend vervelend om te lezen dat u het contact met onze klantenservice zo hebt ervaren. Mijn excuses daarvoor. Hopelijk zult u snel uw zending ontvangen.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Timon
DHL Parcel E-care

G37

Heeft op 03 juli 2023 om 17:26 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Een week later (een week te laat) ontvang ik het pakket, behalve dat DHL Parcel het vervelend vind, geen excuses of compensatie, mij achterlatend met kosten en een hoop frustratie, ik hoop DHL Parcel en al hun klanten en potentiele klanten hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Alle klachten die gemeld zijn door G37