Klacht: Homerrpoint drama

op 14 augustus 2019 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Na 1 mislukte bezorgpoging kreeg ik een mail dat ik het pakket kon ophalen bij een homerrpoint van DHL. Had er nooit van gehoord, maar zag meteen dat het adres in een woonwijk was. Ik dacht nog, als dit bij ‘een gewoon huisadres’ is afgeleverd dan word ik daar niet vrolijk van. Ik heb ben er naartoe gegaan en er stond een rij voor de deur. Die rij was ontstaan doordat de homerrpoint-jongen een foto had gemaakt van iemands ID-kaart. Zij dacht dat het ding gescand werd, maar dit bleek een foto te zijn. Een heel drama daar en dreigen met politie. Het was daarnaast 1 grote chaos in de gang met allemaal pakketten die door elkaar lagen, er werd mee gesmeten en het meisje en de jongen waren duidelijk overstuur door deze chaos. Buiten dat ik het onaanvaardbaar vind dat er bij de webshopbestelling nergens wordt aangegeven dat het pakket weleens bij wildvreemde mensen wordt afgeleverd, vind ik het ronduit schandalig dat er op deze manier met het vertrouwen van mensen wordt omgesprongen. Iedereen in die rij hoorde ik klagen! Deze manier om je pakket op te halen is gewoon echt geen manier van doen. Afschaffen zou ik zeggen. Ik heb mijn pakket er zelf maar tussenuit gevist en mijn id laten zien en ben weg gegaan. Er is niks gescand of iets dergelijks… Superslecht!

Ik ben tevreden wanneer de homerrpoints worden afgeschaft.

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 14 augustus 2019 om 12:11 geantwoord

Goedemiddag,

Ik schrik van de situatie zoals deze schetst. Ik ga meteen Homerr inschakelen en contact op laten nemen met dit punt om dit voorval te bespreken.

Discussie had ook helemaal niet plaats hoeven vinden. Ontvanger moet zich kunnen legitimeren, maar het ServicePoint mag geen foto's maken van iemands ID, ik zal dit ook duidelijk door laten geven.

Indien u ziet dat een pakket door wordt gestuurd naar een ServicePoint, kunt u op de dag dat u de bezorger gemist heeft, via de track trace een wijziging doorgeven. U kunt dan kiezen om het pakket opnieuw op eigen adres aan te laten bieden of kiezen voor een ander ServicePoint in uw buurt.

Mijn excuses dat u op deze wijze uw pakket heeft moeten afhalen.

Wendy
DHL Parcel Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door MarilynDec