Klacht: Geschil DHL en Coolcat

op 13 april 2019 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Deze klacht heeft betrekking op zowel DHL als Coolcat.
Vlak voor dat bekend werd dat Coolcat faillissement heeft aangevraagd heb ik mijn bestelling met als betalingswijze Klarna geretouneerd. Nu hebben DHL en Coolcat een geschil en worden alle retouren door DHL geblokkeerd. Nu word dit mijn probleem als consument. Ik heb de bestelling volledig geretouneerd en wil Klarna nu de factuur betaald hebben terwijl ik niks aan goederen heb. Ik neem aan dat een consument wel ergens gedekt moet worden voor dit soort onzin. Coolcat wijst mij naar DHL en DHL verwijst mij weer terug. Ook voor DHL is dit zeer slechte reclame.

Dat of DHL de pakketen vrijgeeft en coolcat mijn Klarna factuur crediteert( met andere woorden dat die curator en DHL het gewoon oplossen en niet zo kinderachtig doen). Hier mag geen enkele consument de dupe van zijn want het zijn er nog vele met mij.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 13 april 2019 om 12:32 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht.

Uw klacht heeft betrekking op een retourzending waarvoor u niet aan ons hoeft te betalen. Coolcat is de partij die ons voor deze - voor u kosteloze - retourzending hoort te betalen. Voor u is de zaak die nu speelt tussen CoolCat en DHL overigens feitelijk irrelevant. U bent klant van CoolCat, niet van DHL. U kunt dan ook gewoon, precies zoals CoolCat zelf op haar website adviseert, uw claim bij de curator indienen. Op de website van CoolCat vindt u een formulier waarmee u dat kunt doen.

Harald
Webcare DHL Parcel

Reactie van de melder van de klacht dannydw18

4 maanden geleden - De goederen welke jullie blokkeren zijn feitelijk van mij en niet van Coolcat. Deze goederen zijn immers door mij betaald. Indien jullie ze niet willen leveren bij hen stuur ze dan retour afzender. Want dat ben ik. Dan zend ik ze zelf wel met postNL retour. Feitelijk gezien blokkeren jullie goederen van de consument en niet van Coolcat. Het is de wel degelijk relevant, want jullie hebben spullen van mij in bezit. Daarnaast wel pakketen aannemen maar niet leveren, neem ze dan ook niet aan. Gewenste oplossing: pakket retour afzender, dit is feitelijk ook wat gebeurt als pakketen niet afgeleverd kunnen worden.

Alle klachten die gemeld zijn door dannydw18