Klacht: Geleverd pakket niet ontvangen?

Geelmans op 15 januari 2015 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
DHL has resolved this complaint
Klacht opgelost op 15 januari 2015
Reactie van het bedrijf:

Beste Geelmans, Excuses voor de late reactie. Wat vervelend dat het niet duidelijk was waar uw pakket was afgeleverd. Heeft u het pakket inmiddels nog steeds niet in bezit? Helaas is het inderdaad zo dat in dit geval de verzender...

Bedrijf DHL
Status Opgelost
Datum 15 januari 2015

Een klant heeft een pakket besteld dat volgens DHL is afgeleverd, maar de klant heeft het pakket nooit ontvangen. Na het indienen van een klacht bij DHL kreeg de klant te horen dat hij zich tot de verzender moest wenden, terwijl de verzender kan aantonen dat DHL het pakket heeft ontvangen. De klant heeft de verzender inmiddels geïnformeerd en hoopt op een oplossing, terwijl hij aangeeft nooit meer met DHL te willen samenwerken.

Mijn Klacht:

Ik zou een pakket ontvangen, en volgens DHL T&T is deze netjes afgeleverd. Echter ikzelf heb niets mogen ontvangen, ook bij de buren was niets bekend. Klacht ingediend en dan wordt er doodleuk vermeld “U moet bij de verzender zijn”. De verzender kan aantonen dat DHL het pakket in ontvangst heeft genomen, dus DHL maakt de fout NIET de verzender. Nu dus ook maar de verzender in kennis gesteld en hopelijk gaan deze de juiste actie uit zetten en NOOIT meer met DHL in zee.
Waarde betrof rond de €35,00 niet veel maar toch wat.

Gewenste Oplossing:

Als DHL eindelijk eens toegeeft dat zij fouten maken en de personen welke hiervoor verantwoordelijk zijn DUMPEN. Ook wil ik gewoon mijn zending ontvangen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 15 januari 2015 om 15:39 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Geelmans,

Excuses voor de late reactie. Wat vervelend dat het niet duidelijk was waar uw pakket was afgeleverd. Heeft u het pakket inmiddels nog steeds niet in bezit?

Helaas is het inderdaad zo dat in dit geval de verzender bij ons een statusonderzoek kan aanvragen. Dit lijkt misschien omslachtig maar is uiteindelijk voor u ook handiger. De verzender is een zakelijke klant en kent beter de procedures, op die manier hoeft u er als particuliere ontvanger niet achteraan. Bovendien heeft de verzender het claimrecht mocht het pakket kwijt zijn. De verzender kan u dan compenseren met een vervanging of restitutie.

Wanneer de verzender dus een onderzoek aanvraagt gaan wij de levering verder onderzoeken. Wanneer er fouten worden vastgesteld dan wordt er uiteraard naar gekeken hoe wij die in de toekomst kunnen voorkomen. Als de bezorger fouten heeft gemaakt wordt die hier op aangesproken en worden eventueel passende vervolgstappen genomen mocht dit nodig blijken te zijn.

Ik adviseer u om contact op te nemen met de verzender mocht u dit nog niet gedaan hebben. Mijn oprechte excuses voor het veroorzaakte ongemak.

Met vriendelijke groet,
David

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van DHL beoordeeld.

Geelmans

Heeft op 19 januari 2015 om 21:32 geantwoord

De oplossing is er dus nog steeds niet, mijn pakket is ook na een klacht van de verzender nog steeds niet geleverd.
Ook is er niets bekend gemaakt wie het pakket waar heeft afgeleverd en wie er voor heeft getekend. Ik zou graag een uitdraai willen van de rit lijst en de hand tekening van de ontvanger.

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM