Klacht: Geen geld retour na zoekraken pakket

op 09 oktober 2019 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op 20 september heb ik een pakket twv 69.95 geretourneerd bij een DHL punt middels een door sneakersenzo geleverd retourlabel. Het pakket is opgehaald door DHL maar nooit afgeleverd bij sneakersenzo.DHL geeft aan dat sneakersenzo een onderzoek in moeten stellen omdat zij het verzendlabel hebben aangemaakt. En sneakersenzo reageert via de mail uiterst onbeschoft dat zij niks te maken hebben met DHL hun uitspraken en zelf hun regels wel bepalen. Ondanks dat ik een verzend bewijs heb.
Ik sta nu met mijn rug tegen de muur , aangezien ik aan beide kanten een welles nietes spelletje gespeeld wordt.

Wanneer ik mijn geld terug krijg van sneakersenzo

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 09 oktober 2019 om 17:54 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht.

Ik vind het enorm spijtig dat Sneakersenzo u niet netjes wil helpen hiermee. Mijn excuses voor het ongemak.

Helaas kan ik in deze situatie weinig voor u betekenen. Sneakersenzo is onze klant, zij hebben ons betaald voor de zending INCLUSIEF de retourzending. Zij hebben u immers het retourlabel verschaft, u heeft daarvoor niet aan ons hoeven betalen.

Aangezien u klant van Sneakersenzo bent, kunt u van hen eisen dat zij dit voor u regelen. Als uw retourzending niet bij hen is binnengekomen, moeten zij daarover contact opnemen met ons.

U heeft een afgiftebewijs en kunt daarmee aantonen dat u het pakket heeft verzonden. Aangezien Sneakersenzo naar u toe verantwoordelijk is voor de afwikkeling van deze zending, kunt u van hen eisen dat zij dit voor u regelen. Desnoods met gerechtelijke stappen.

Harald
Webcare DHL Parcel

Heeft op 09 oktober 2019 om 18:33 geantwoord

DHL geeft mij in deze gelijk , maar daar heb ik mijn geld nog niet mee terug van sneakersenzo. Wel super netjes dat DHL al zo snel gereageerd heeft. Mijn klacht is ook niet meteen naar DHl gericht , ook al gaat het daar mis met de bezorging , maar om de (niet)afhandeling en te volgen stappen door sneakersenzo. Ik begrijp nu ook niet hoe het kan dat mijn klacht bij DHL terecht is gekomen terwijl ik echt de webshop aan heb gegeven in de eerste melding.

Alle klachten die gemeld zijn door Clauw