Klacht: Geen briefje in de bus

op 09 oktober 2019 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Bezorger gemist, kan gebeuren. Netjes een mail ontvangen, hierin staat echter dat ik mijn pakket morgen na 18.00 bij een door hun gekozen servicepunt (huisadres) kan afhalen. Als ik wil kan ik met een bezorgcode een nieuwe afspraak maken online. Dit wil ik graag, maar een bezorgcode staat op het briefje wat je in je brievenbus zou moeten krijgen, en deze heb ik dus niet gekregen (doet DHL vaker niet, dan wel). Ik kan dus geen nieuwe afspraak maken voor bezorging en ben verplicht om m’n pakket op te halen morgenavond ipv een 2e bezorgpoging. Waar betaal je dan verzendkosten voor? Klantenservice DHL geeft aan dat zij ook geen bezorgcode hebben en dus niets kunnen betekenen hierin. De aangeboden service van 2x aanbieden aan huis houd DHL zich dus niet aan en komt er makkelijk onderuit op deze manier door geen briefjes achter te laten in de bus. Klantenservice waarvoor je ook nog extra belkosten maakt is ronduit slecht. Nu al de 3x dat ik dit in korte tijd meemaak met DHL. Bedrijf waar besteld heb zegt niets te kunnen doen richting DHL.

Gewenste Oplossing:

DHL netjes hun afspraken na komt en briefjes weer door de bus doet bij niet thuis met code om nieuwe afspraak te maken of op welk huisnr het bezorgd is. Daarnaast de extra kosten voor bellen eraf halen, is geen service. 2e bestelpoging aan huis altijd uitvoeren voordat het naar een DHL punt gaat.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 09 oktober 2019 om 12:04 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemorgen,

Bedankt voor uw bericht.

Ik vind het erg vervelend voor u dat u geen briefje heeft ontvangen. Mijn excuses hiervoor.

U heeft de bezorgcode van het briefje echter niet nodig voor het maken van een nieuwe bezorgafspraak. Zoals op onze website ook is aangegeven, kunt u hiervoor ook altijd het track trace-nummer gebruiken. Dat is de traceercode die u kreeg toen uw pakket werd verzonden. Daarmee kunt u te allen tijde uw zending volgen én de bezorgafspraak wijzigen. Het ouderwetse briefje in de bus is dan ook alleen maar een aanvulling als extra service en niet noodzakelijk.

U geeft aan dat wij ons niet zouden houden aan de afspraak 2 bezorgpogingen aan huis te doen. Ik begrijp niet waar de informatie dat wij altijd 2 pogingen zouden doen vandaan komt. In de meeste regio's doen wij 1 bezorgpoging alvorens uit te wijken naar een afhaalpunt. Wij communiceren ook nergens dat wij standaard 2 keer langs zouden komen. Overigens kunt u er natuurlijk altijd via onze website voor kiezen om toch nog een afspraak te maken voor een nieuwe bezorging aan huis. Dat kunt u immers doen met behulp van de eventuele bezorgcode of anders met behulp van de track trace-code.

Voor de extra service via de telefoon aan de geadresseerden van pakketten van onze klanten, brengen wij inderdaad een bedrag van 1 euro per gesprek in rekening. Wij zijn echter ook gratis bereikbaar via de e-mail en de sociale media, dus u hoeft ons niet per se te bellen. Daarnaast is voor u de verzender feitelijk het aanspreekpunt, want die is naar u toe verantwoordelijk voor alles wat met uw bestelling te maken heeft. De verzender is onze klant en heeft een kosteloze ingang bij ons en kan dus altijd gratis navraag voor u doen.

Met vriendelijke groet,

Harald
Webcare DHL Parcel

Heeft op 09 oktober 2019 om 13:03 geantwoord

Met de track en trace code kon ik ook geen nieuwe afspraak maken, verscheidene malen geprobeerd, ook de klantenservice heeft hierin niet geholpen. Dus wat hier gezegd word klopt niet en heb dus geen mogelijkheid om mijn pakket alsnog thuis bezorgd te krijgen. Mijn ervaring de laatste tijd met DHL is slecht. En E-mail sturen voor een klacht waar je dezelfde dag nog antwoord op nodig hebt werkt natuurlijk niet, want dezelfde dag krijg je meestal geen antwoord. En social media?? Heb geen whatsapp nr gezien op jullie site.
Daarnaast word het pakket bij een huisadres servicepunt afgeleverd die alleen geopend is van 16 - 20 ipv bv de benzine pomp servicepunt waar je de hele dag terecht kunt.

Alle klachten die gemeld zijn door Mmjk