Klacht: gebroken windlichten

Damiana op 23 januari 2015 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
DHL has resolved this complaint
Klacht opgelost op 23 januari 2015
Reactie van het bedrijf:

Beste Damiana, Wat naar dat je zending kapot bij je is aangekomen. Ik kan me voorstellen dat je compensatie wilt voor de geleden schade. Het is zo dat de verzender een claimprocedure kan starten (en die kan jou dan weer...

Bedrijf DHL
Status Opgelost
Datum 23 januari 2015

Een klant ontving een pakket van DHL, dat bij de buren was afgeleverd, maar ontdekte dat de inhoud, twee windlichten, volledig gebroken was. Ondanks de bubbeltjesverpakking was het pakket onzorgvuldig behandeld, wat resulteerde in een schade van 26,50 euro. De klant vraagt om een oplossing voor deze situatie.

Mijn Klacht:

Zojuist mijn pakker ontvangen. Bij de buren afgeleverd, helaas is alles kapot. ER zaten twee windlichten in, ik heb nu een schade van 26,50 euro. Hoe3 gaan we dit oplossen ? Het was verpakt in bubbels maar blijkbaar onzorgvuldig behandelt door de bezorger. Het glas ligt er uit in duizenden stukjes

Gewenste Oplossing:

graag vergoeding van de geleden schade en anders nooit meer DHL

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 23 januari 2015 om 15:01 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Damiana,

Wat naar dat je zending kapot bij je is aangekomen. Ik kan me voorstellen dat je compensatie wilt voor de geleden schade.

Het is zo dat de verzender een claimprocedure kan starten (en die kan jou dan weer compenseren) bij schade tijdens transport. Ik raad je dus aan om de verzender hierover te contacteren. Stuur de verzender ook direct de foto's van de schade. Het claimformulier staat op de website (https://www.dhlparcel.nl/nl/particulier/service/faq/hoe-kan-ik-een-claim-indienen-restitutie-aanvragen). De verzender kan de aanvraag per post versturen of e-mailen naar [email protected].

Onze claimafdeling zal de uiteindelijke hoogte van het uit te keren bedrag vaststellen. Wel zal eerst worden gekeken of de zending daadwerkelijk adequaat verpakt was. Daaronder wordt verstaan dat zelfs als het breekbaar is het zo was verpakt door de verzender, dat het bij normale omstandigheden geen schade kon oplopen (dus ook bv bestand is tegen schokken van de wagen bij transport, of uitsortering op de automatische sorteerband). Ondanks bubbelplastic kunnen veel artikelen namelijk alsnog beschadigen tijdens transport als er nog genoeg bewegingsruimte in het pakket is (daar zijn ook onze verpakkingstips op gebaseerd: https://www.dhlparcel.nl/nl/particulier/service/pakketten-verzenden/verpakkingstips).

De claimafdeling zal hier uiteindelijk een uitspraak over kunnen doen dus ik kan u een vergoeding helaas nog niet op voorhand toezeggen. Ik adviseer u om hierover allereerst verder in gesprek te gaan met de verzender zodat die de claimprocedure kan starten.

In ieder geval excuses voor het veroorzaakte ongemak. Als u nog vragen heeft dan hoor ik graag nog van u.

Met vriendelijke groet,
David

Reactie van de melder van de klacht

11 jaren geleden - Nu maar hopen dat de verzender wat gaat doen................. anders ben ik alsnog in de aap gelogeerd.

Reactie van de melder van de klacht

11 jaren geleden - Fenne Emma en Anne, alvast bedankt voor jullie hulp

Bericht van

11 jaren geleden - Beste Fenne Emma en Anne, Geen probleem. Hopelijk pakt de verzender dit snel voor je op en kunnen jullie snel een compensatie verwachten. Als u nog vragen heeft kunt u altijd contact met ons opnemen. Met vriendelijke groet, David

Reactie van de melder van de klacht

11 jaren geleden - De verzender heeft inmiddels alles opgestuurd inclusief foto's. Dus ik hoop op een snelle afwikkeling.

Bericht van

11 jaren geleden - Beste, hou er rekening mee dat het in behandeling nemen en afhandelen van de claim een tijd in beslag kan nemen. Het kan dus een tijd duren voordat de vergoeding op de rekening van de verzender staat. Met vriendelijke groet, David

Reactie van de melder van de klacht

11 jaren geleden - Ik wacht geduldig en tot zo lang, is deze klacht nog niet opgelost zoals het aangegeven wordt op deze site :-)

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM