Klacht: foutieve postcode vermeldt op pakket en pakket nu retour duitsland

op 15 juni 2020 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

particuliere aankoop bij een particulier in duitsland.
pakket aangemeldt bij DHL parcel in Duitsland.
heeft vanaf 4 juni tot zaterdag 13 juni bij het DHL Export centrum in Duitsland gelegen. Vrijdag 13 juni gebeld met DHLparcel NL gebeld of zij zicht hadden op het pakket. Maar deze medewerker zag alleen dat het pakket in Duitsland nog zat. Advies om geduld te hebben.
Online zag ik ineens op 13 juni dat het Duitsland had verlaten en naar Nederland was gezonden.
Zaterdag 13 juni kreeg ik een update van DHL dat mijn pakket met een bezorger was meegegeven. In de middag kreeg ik update dat mijn pakket was geweigerd aan de deur. Maar erger nog, het pakket wordt dan retour gestuurd naar de afzender in Duitsland. In het weekend is dhl onbereikbaar. En alleen de afzender kan volgens DHL info op hun site DHL hierover contacten. Tevergeefs gezocht naar tel.nr van DHL sorteercentrum in Amsterdam. Wellicht alsnog mogelijkheid het pakket dar te onderscheppen voordat het retour gaat naar Duitsland. Helaas geen telefoon of emailadres. Toen maar naar het sorteercentrum gereden maar deze is hermetisch afgesloten en bij aanbellen geen response. Maandag 15 om 08uur gebeld met DHL parcel in NL.

Medewerker liet mij weten dat er een schrijffout zat in de 2 letters van mijn postcode. Deze schrijffout stond op het label van DHL Maar alsnog stond mijn adres goed vermeldt op het pakket. De DHL bezorger stond dus bij een andere straat nabij mijn huisadres. Als iemand dus een pakket weigert dan kijkt een bezorger dus niet naar vermelde straatnaam op het pakket. Dit is compleet andere naam.
DHL medewerker liet mij weten helemaal niets te kunnen doen, pakket gaat retour Duitsland maar lag nog in het Sorteercentrum in Amsterdam. Op mijn vraag of hij met het sorteercentrum kan contacten kreeg ik negatief antwoord op terug. Als het pakket in Duitsland weer was dan moest de verzender dit regelen met DHL Duitsland. Ik zeg het kan eenvoudig opogelost worden, ik vertelde de medewerker dat ik een afschrift had van het bestaalbewijs incl track en tracenummer. Maar dit maakt niet uit volgende de medewerker.
Pakket gaat retour afzender in Duitsland.
Hierop vertelde hij dat als je zakelijke klant bent er meer mogelijkheden zijn.
Als hierin onderscheidt gemaakt wordt tussen zakelijk en particuliere klant van DHL dan vind ik dit ronduit schandalig en niet kunnen.
Alsnog contact gezocht met de verzender uit Duitsland of deze toch nog contact kan opnemen met DHL parcel Duitsland.
Volgens de DHL medewerker maken DHL medewerkers geen fouten mbt adressering in ieder geval. Hij zegt dat verzender een label moet aanmaken online en dat deze dan de postcode foutief heeft geschreven. Zover ik weet kun je een label ook ter plaatse laten maken bij een dhl verzendlokatie, dus kan daar ook een fout zijn gemaakt. Wel gaf hij aan als fout ligt bij DHL dat de verzender de verzendkosten van 17,99euro kan declareren. ( overigens vond ik dit een erg hoog bedrag voor een pakket wat 1,5kg weegt, maar dit terzijde).

Als met al vind ik dat het eenvoudig opgelost kon worden en ik mijn pakket vandaag of morgen al had kunnen ontvangen. Ik vind het een erg starre houding van DHL tav het retour sturen naar afzender in Duitsland, terwijl het makkelijk opgelost kan worden. Ik ben hoe dan ook klant en tussen zakelijk en particuliere klant moet geen verschil zijn in behandeling bij problemen.

Ik ben tevreden als ik binnen enkele dagen, moet voorkeur voor vandaag, mijn pakket in ontvangst kan nemen.

3 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

3 weken geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

3 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 15 juni 2020 om 12:30 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht.

De verzender maakt zelf het adreslabel aan voor deze zendingen. Wij veranderen hier niets aan, dat kan niet eens. Wij moeten het pakket afleveren op het adres waaraan de verzender het heeft geadresseerd.

Helaas heeft de verzender van uw pakket uw adres bij het aanmaken van de zending onjuist ingevoerd. Daardoor was dit pakket gericht aan een onbekend adres. Dit pakket is dan ook, conform onze afspraken met de verzender hierover, retour naar de verzender gestuurd. Dit kan niet worden ongedaan gemaakt of teruggedraaid.

De verzender zal u uw bestelling opnieuw moeten toesturen, ditmaal naar het juiste adres. Ik adviseer u dan ook contact op te nemen met de verzender om de vervolgstappen te bespreken.

Harald
Webcare DHL Parcel

Heeft op 15 juni 2020 om 12:45 geantwoord

Beste medewerker Harald van Webcare,
Mijn adres was juist vermeldt op het pakket !!, dat heb ik ook vermeld in mijn klacht en vanochtend aan de 2 medewerkers. Waaruit leidt u af dat door verzender een verzendlabel is aangemaakt en deze niet op dhl pakket lokatie is aangemaakt door een medewerker aldaar?
Ook al is een postcode foutief vermeldt door wie dan ook, dan nog staat mijn naam met volledige adres op het pakket. Dat kun je ook als leidend bestempelen.
Als bij het foutieve bezorgadres deze wordt geweigerd waarom kijkt de dhl bezorgerger dan niet verder wat voor adres op het pakket staat. En wat ik begrijp van uw collega wordt er onderscheidt gemaakt tussen zakelijke klant en particuliere klant. Dat er voor zakelijke klanten meer opties zijn om tot een oplossing te komen. Zoals ik eerder vermeld heb vind ik dit ronduit schandalig.
Dit had snel opgelost worden maar jullie hanteren een starre houding tegen makkelijke voor de hand liggende oplossingen. Ik kan bewijzen dat ik de ontvanger ben. Mijn naam en adres staan vermeldt op het pakket en ik heb een kopie van betaalbewijs van de verzender. Nu weer wachten totdat verzender in Duitsland het ontvangt en dan moet zij het weer verzenden. Nee ik laat het niet meer verzenden door DHL. Ik vind jullie houding verre van klantvriendelijk.

hoogachtend,
Elly

Alle klachten die gemeld zijn door elly timmerman